Trädgrenar i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
LukarTankar:
Vilka av våra svenska trädslag är säkra att ha i terrarium? Snackar just nu om ett terrarium där en ögonfransgecko bor, så även något som är säkert för denna arten.
Det är förresten döda grenar jag snackar om, som jag lägger och duschar i kokande vatten. 

Tack.

OBS. Menar inte som substrat, menar grenar hon ska kunna klättra på.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Undvik barrträd... Resten går bra :-) 

Duscha i kokande vatten kan du göra om du vill, men det är helt onödigt jobb :-D borsta bort den värsta skiten sen in i terrariet bara! Bara myror utifrån som kan vara skadliga i din burk. 

Jag plockar all inredning utifrån naturen och har gjort under alla år, gör aldrig rent utan rakt in i burkarna. 

17
1
LukarTankar:
Jonas_ skrev:
Undvik barrträd... Resten går bra :-) 

Duscha i kokande vatten kan du göra om du vill, men det är helt onödigt jobb :-D borsta bort den värsta skiten sen in i terrariet bara! Bara myror utifrån som kan vara skadliga i din burk. 

Jag plockar all inredning utifrån naturen och har gjort under alla år, gör aldrig rent utan rakt in i burkarna. 


Måste fråga, har du några rekommenderade träslag? Typ starka som håller bra och dessutom ser snygga ut, både barkbitar och grenar.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:

LukarTankar skrev:


Måste fråga, har du några rekommenderade träslag? Typ starka som håller bra och dessutom ser snygga ut, både barkbitar och grenar.


Fruktträd är en personlig favorit. Kan vara knepigt att såga ner någons äppelträd men många tar ju ner eller beskär sina träd och vill mer än gärna bli av med grenarna. Platser där trädgårdsavfall dumpas också :) 

Jag brukar mer bry mig om utseendet på grenen, roten, stubben osv än själva träslaget i sig. Försöker dock undvika alldeles för färska barrträd. Håll dig till lövträd som du tycker ser bra ut bara :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild