Finns det Stäppvaranuppfödare i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

79
14
Alexxus:

Tjena allesammans!

Har kikat runt i ett tag på diverse forum och mailat olika affärer och liknande i jakt på Stäppvaransungar/uppfödare.

Hittar verkligen ingenting så jag är lite nyfiken om det är så illa att det kanske inte ens finns(i märkbar utsträckning) i Sverige? :/

(Hör gärna av er om ni vet någon som föder upp dem)


150
13
Hillmans:

Åker du på mässor så ska du prata med en kille som heter stefan, han har alltid med sig steppvaran juveniler :)

Han har jättebra kvalite på sina djur!


79
14
Alexxus:

Jo pratade faktiskt med honom(om det är samma Stefan dvs, han från "Ormar & Sånt" i Ängelholm) och har ev. lyckats paxa en liten rackare :D


150
13
Hillmans:

:D

Vi har köpt leguan, kameleont, vattenagam, krag agam utav honom.

Alla är fortfarande friska och fina :)


47
3
Larscha:

tycker nog att det är dags för ormar & sånt att skaffa en hemsida!


79
14
Alexxus:

^Verkligen!:)


Medlem i SHF
537
749
Patch:

Vill dock tillägga att de INTE är uppfödda i sverige utan farmade ifrån Afrika


234
49
costanza:

Om det är farmade djur, vilket det mest troligt är, borde du skicka in avföringsprov till SVA


79
14
Alexxus:

:/ gör du(Patch) det som regelbundet eller?(dvs skickar in avföringsprov)


234
49
costanza:

Kan inte svara för Patch men det brukar reommenderas ja. Har skickat in på de ödlor jag haft för säkerhetskull o om de e farmade djur borde man kolla efter springmask o annat tycker jag. Man tjänar nog på att se att djuren e helt friskt när man får den o slippa åka på dyra veterinärbesök om besvär uppkommer efter en längre tid pga att de inte blivit kontrollerade eller avmaskade.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild