Beställa spindlar - temperatur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
28
malla_:

Hej! Fullständig nybörjare här med en fråga. Har varit sugen på att skaffa mig en spindel eller två ett tag nu, och efter att ha läst på ett tag så börjar jag känna mig redo. Tyvärr finns det ganska dåligt med möjligheter för mig att köpa spindlar lokalt, om jag inte vill köpa djur från grossist via djuraffär vilket jag inte ser som ett alternativ. Har kikat lite på att beställa hem spindlar från t.ex. herperschoise.se eller spidersworld.eu, som jag ser att folk här verkar tycka är bra.

Funderar bara lite på hur det fungerar att skicka spindlar så här års? Jag bor uppe i Västerbotten och här ligger temperaturerna fortfarande runt nollgradigt nattetid, och jag vill ju inte att spindlarna ska frysa ihjäl på vägen. Vet att vissa försäljare kan skicka sina djur med heatpacks, men jag har själv ingen erfarenhet av det så jag vet inte hur bra detta funkar och hur länge de brukar kunna hålla paketet varmt.

Bör det gå bra att beställa nu eller är det bättre att vänta? Har absolut inga problem med att vänta tills det blir varmare innan jag beställer hem några djur om det vore det bästa, tänkte mest höra vad ni med lite mer erfarenhet har att säga om saken. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild