Hitta levande växter Online TIPS?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

21
11
Bambii:
Hej! 
Vill ha tips på vart  man kan få tag på levande växter online, bästa sidorna? 
Funderat på Araflora.com, men blir det tull avgift på det eftersom det är från Danmark? 
Letar framförallt efter bromelia,airplants och andra regnskogsväxter :) 

49
47
Dangernoodle:
En person här på sidan tipsade mig om en sida som heter gronvaxtriket.se som för övrigt såg väldigt bra ut.

111
116
aldabrachelys:
Pelle här på sidan brukar sälja på mässorna 

21
11
Bambii:
Dangernoodle skrev:
En person här på sidan tipsade mig om en sida som heter gronvaxtriket.se som för övrigt såg väldigt bra ut.

Tack för tipset

28
12
ontheprowl:
Bambii skrev:
Hej! 
Vill ha tips på vart  man kan få tag på levande växter online, bästa sidorna? 
Funderat på Araflora.com, men blir det tull avgift på det eftersom det är från Danmark? 
Letar framförallt efter bromelia,airplants och andra regnskogsväxter :) 


Danmark är med i EU, alltså inga tullavgifter och ingen importmoms.

Kolla luftplantor.online, de annonserar även här på terrariedjur.

21
11
Bambii:
ontheprowl skrev:


Danmark är med i EU, alltså inga tullavgifter och ingen importmoms.

Kolla luftplantor.online, de annonserar även här på terrariedjur.

Perfekt, hittat många från Danmark. Kollat lite på luftplantor.online också. :) 

142
241
Greven78:
Tjenare. Jag har nyligen beställt från Bens jungel, Tyskland, samt från Araflora, Holland. Kvalitén var bättre från Bens. Större samt bättre pris. Även tidsmässigt så var Bens snabbare. Tog 5 dagar att få det jag beställt. Från Ara tog det 14 dagar. Samt från Ara inga svarsmail. Det fick jag från Bens. Från båda var jag orolig över hur det skulle gå med kyla ute. Var nollgradigt ute men allt klarade sig bra. Allt var bra paketerat.
Utöver dessa så kan man göra klipp på de flesta mässorna till bra pris. Samt skönt att få se växterna och välja själv. På Malmömässan den 19:e (igår) blev jag överraskad över ThePetFactorys växtsortiment.
Är sugen på att beställa från Claessens Orchids, Holland, men har inte gjort det. Fullt i terrariumen för tillfället.
Ps: Växter som intresserar mig är allt som inte går att få tag på i vanliga gardencenters. Tillandsia, övriga udda bromelior, udda små orkidéer, Huperzia, Microgramma etc.

5095
3865
Tropfrog:
Många bra tips här. Jag har också beställt från rana Terrarienbau och Plantae.sk. Båda har trevligt sortiment och bra priser.

Mvh
Magnus 

114
73
Lunde:
Claessens har också väldigt bra renommé orchids-shop.com

273
209
AndreasB:
luftplantor.online/butik/ för bromelia och tillandsia. I vanliga växtbutiker hittar man ju hur mycket som helst också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild