Syrsor överallt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5
2
OscarGrahn:
Nu har mamma haft "koll" på mitt terrarium medans jag varit i Sydafrika och antagligen så trodde hon att skäggisen åt syrsorna som hon slängt in men nu så har jag fullt med syrsbebisar i hela terrariumet och undrar nu om det finns något enkelt sätt att bli av med syrsorna 

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Insektsspray? Plocka med händerna?

Givetvis ska ödlan hållas i ett annat utrymme ett dygn eller två om spray används. En självklarhet kan tyckas men bäst att vara tydlig :-) 

1228
464
leedragon:

Jonas_ skrev:
Insektsspray? Plocka med händerna?

Givetvis ska ödlan hållas i ett annat utrymme ett dygn eller två om spray används. En självklarhet kan tyckas men bäst att vara tydlig :-) 

insketspray är väl gift och spreyar man i terrariet kommer det att finnas kvar, bra om man ska forsätta mata i terrariet och djuren får sig det.

 

testa att översmämma terrariet så de drunkar, kanske bökigare med mindra giftigt.


Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
leedragon skrev:

insketspray är väl gift och spreyar man i terrariet kommer det att finnas kvar, bra om man ska forsätta mata i terrariet och djuren får sig det.

 

 

testa att översmämma terrariet så de drunkar, kanske bökigare med mindra giftigt.



Ja nu är inte alla insektsmedel giftiga för andra djur än just insekter :-) och som jag skrev väntar man två dygn och vädrar ut finns inget kvar. 

Funkar säkert med fällor också. Även om jag hade plockat dom med händerna. 

1228
464
leedragon:
Jonas_ skrev:


Ja nu är inte alla insektsmedel giftiga för andra djur än just insekter :-) och som jag skrev väntar man två dygn och vädrar ut finns inget kvar. 

Funkar säkert med fällor också. Även om jag hade plockat dom med händerna. 


det är sant, problemet bli ju att man matar insekter och det kan påverka de också, släppa gifter i naturen är inte så bra heller, bättre att skippa gift överhutaget.

5
2
OscarGrahn:
leedragon skrev:

insketspray är väl gift och spreyar man i terrariet kommer det att finnas kvar, bra om man ska forsätta mata i terrariet och djuren får sig det.

 

 

testa att översmämma terrariet så de drunkar, kanske bökigare med mindra giftigt.


Om jag nu översvämmar terrariet så antar jag att jag plockar ur all inredning och sen bara har i vatten till allt är flyter så fint och sen låta vattnet avdunsta 

Men funderade även på om jag bara annars kan frysa in bottenmaterialet 

5099
3873
Tropfrog:
Jag förstår faktiskt inte problemet. Du har en ödla som äter syrsor däri, eller?

Då är det ju bara att låta bli att stoppa in fler syrsor tills de är slut. Syrsor är ju så fantastiskt funtade att de äter varandras ägg, utan ett skydd för äggen är det inte många unga som överlever.

Mvh
Magnus 

5
2
OscarGrahn:
Tropfrog skrev:
Jag förstår faktiskt inte problemet. Du har en ödla som äter syrsor däri, eller?

Då är det ju bara att låta bli att stoppa in fler syrsor tills de är slut. Syrsor är ju så fantastiskt funtade att de äter varandras ägg, utan ett skydd för äggen är det inte många unga som överlever.

Mvh
Magnus 

Skulle inte säga att det är ett problem utan jag ville bara ha lite tips på att bli av med dem då jag inte vill ha att det kryper en massa i terrariet. Jag skulle kunna lämna de i terrariet tills de tar slut men herrn som bor där har en period då han inte äter något

5099
3873
Tropfrog:
Lite sen brumering? Då skulle jag bygga en fälla. Googla på Cricket trap.

Mvh
Magnus

118
50
Berd:
Jag har min skäggis i mitt sovrum, ett tag gick det många vuxna syrsor däri som lät hela nätterna. Plockade ut dom flesta men det lät fortfarande. Testade insektsfällor, som dubbelhäftande tejp och satte på bakgrunden. Syrsorna fastnade på dom och det blev äntligen tyst :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild