Storlek ägglåda majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
3
Ninjasandpopcorn:
Hej alla smarta och erfarna ormägare! 
Jag ska para två av mina majsormar och undrar vad ni har använt er av för "ägglådor" jag har för tillfället en gb-glass låda som fuktlåda men den känns som om den blir för liten, honan är ganska stor, har aldrig mätt henne men skulle gissa på att hon är över 1,5m. Bilden är på honan men har tyvärr ingen ingen bild som ger bra uppfattning om storlek.
Det är andra gången jag parar majsormar och första gången uppstod det komplikationer(Inte samma hona jag parar den här gången) så jag är lite nervös inför den här parningen, tar gärna emot tips och erfarenheter i allmänt

5061
3824
Tropfrog:
Först och främst tycker jag nog att du skall fundera på om du verkligen skall avla på majsormar. Marknaden är fullständigt mättad. Bara här på td finns det mer än 20 aktuella säljesanonser varav några är skänkes.

Jag förstår att det är kul att föda upp djur, men en parning kan ge upp till 30 ungar. Var skall du göra av dem?

Mvh
Magnus 

46
3
Ninjasandpopcorn:
Jag kommer själv behålla en unge och jag har några i min närhet som vill köpa av mig. Sen har jag en kontakt som kommer att ta resten av ungarna, så det är redan planerat för. Men tack för omtanken. 

Mvh Amanda 

5061
3824
Tropfrog:
Då är min erfarenhet att de flesta djurs reproduktionsdrift är starkare än att begränsas av tekniska detaljer. De väljer helt enkelt det bästa tillgängliga alternativet. De kommer att lägga sina ägg i din bigpack låda om det är vad som står till buds. Finns det något annat som anses bättre så lägger de dem där.

Men nu frågade du efter smarta och erfarna ormbärare. Det är jag inte. Se det som en parentes i väntan på svaret du söker :)

Mvh
Magnus 

71
98
gnagethazze:
Jag använder mig av nån modell smart store låda som säljs på Clas ohlsson. Lite större en glass låda och sen fuktig mossa i . Lycka till nu 

953
1840
peter54:
Ninjasandpopcorn skrev:
Hej alla smarta och erfarna ormägare! 
Jag ska para två av mina majsormar och undrar vad ni har använt er av för "ägglådor" jag har för tillfället en gb-glass låda som fuktlåda men den känns som om den blir för liten, honan är ganska stor, har aldrig mätt henne men skulle gissa på att hon är över 1,5m. Bilden är på honan men har tyvärr ingen ingen bild som ger bra uppfattning om storlek.
Det är andra gången jag parar majsormar och första gången uppstod det komplikationer(Inte samma hona jag parar den här gången) så jag är lite nervös inför den här parningen, tar gärna emot tips och erfarenheter i allmänt



Den majsormen ser ganska stadig ut, så jag skulle tro att en Bigpacklåda blir i minsta laget. Gå till din livsmedelsbutik och be att få en så låda de får lösgodiset i.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild