Funkar Dvärgskäggagam med vanlig skäggagam (2 hanar, anledning till fråga är att jag vill rädda en dvärg)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
7
Kenny04:

Hej!

Jag har en vän där hans bror och mamma inte längre har något intresse för sin 3 åriga dvärgskäggagam. Jag har därav erbjudit mig att ta hand om den på godkännande från mina föräldrar försås. Men jag har redan en vanlig skäggagam som är runt 1,5 år just nu. 
Båda är hanar, men dom är inte från samma kull. Därför undrar jag om man skulle kunna få dessa att funka tillsammans, om man vänjer dom stegis vid varandra. Eller om det finns några andra tipps på hur jag skulle kunna göra.

Jag undrar också om skäggagamer kan äta A Tessellata nympher, har nåmligen fått en kull och jag är inte säker på vad jag ska göra av den. 

OBS!!!

Är någon sugen så skriv järna privat till mig :) 


5099
3873
Tropfrog:
Svaret på din fråga är dessvärre nej. Jag förstår att det inte var det svaret du väntade dig, men det är den bistra sanningen.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
Kenny04 skrev:
Hej!

Båda är hanar, men dom är inte från samma kull. 



Nej olika arter brukar kläckas i olika kullar ;-) 

Jag personligen är både emot par och grupphållning av solitära djur. Är även negativt inställd till att blanda olika arter i ett terrarium :-) 

Ödlorna kommer definitivt må bäst i olika burkar anpassad efter artens och individens behov :-)

Om man ändå väljer att hålla reptiler tillsammans (skäggagamer i det här fallet) så bör åtminstone individerna vara jämnstora annars kan den större äta den mindre :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild