Hjälp! Tror min ödla har blivit blind!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
5
Muppkrigare:
Köpte en Paroedura Vazimba för ca 2 veckor sedan. Han har fått mat varje/varannan dag och fuktigheten hålls runt 60-70%.

Idag när jag tittade till honom så såg ögonen verkligen inte bra ut och han reagerar inte alls på rörelse... någon som kan hjälpa mig här? :(

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Det är inte öms på gång då? Svårt att se på bilderna tyvärr .

16
5
Muppkrigare:
Jonas_ skrev:
Det är inte öms på gång då? Svårt att se på bilderna tyvärr .


Vet inte... men blir orolig när det ser ut som ögonen håller på att spricka :S



Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Tycker hela ödlan ser grå/blå ut, det brukar betyda ömsning oftast :-) så avvakta någon dag tycker jag. 

Angående ögonens storlek kan jag inte svara dig då jag aldrig ägt arten själv. Men ja spontant såg dom något uppsvällda ut. 

17
2
mediswe:
om det inte förbättras så tror jag att det är bäst att uppsöka väterinär  

16
5
Muppkrigare:
mediswe skrev:
om det inte förbättras så tror jag att det är bäst att uppsöka väterinär  


Vill gärna uppsöka veterinär... men verkar inte som det finns någon kunnig i närheten :/

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Muppkrigare skrev:


Vill gärna uppsöka veterinär... men verkar inte som det finns någon kunnig i närheten :/


Då får du nog leta bättre ;-) finns ett gäng i Skåne (som det står att du bor i). 

Värre för oss ovanför sthlm :-) 

28
50
Scarletmajesty:
Muppkrigare skrev:


Vill gärna uppsöka veterinär... men verkar inte som det finns någon kunnig i närheten :/

De flesta veterinärer kan man också ringa om de är långt borta och Maila bilder för dem att kolla på efter kontakt. Samt så kan de säkert tipsa om kunnig veterinär på närmre håll.

504
396
Crippa:
Muppkrigare skrev:
Köpte en Paroedura Vazimba för ca 2 veckor sedan. Han har fått mat varje/varannan dag och fuktigheten hålls runt 60-70%.

Idag när jag tittade till honom så såg ögonen verkligen inte bra ut och han reagerar inte alls på rörelse... någon som kan hjälpa mig här? :(

Vad använder du för lampor?

16
5
Muppkrigare:
Jonas_ skrev:


Då får du nog leta bättre ;-) finns ett gäng i Skåne (som det står att du bor i). 

Värre för oss ovanför sthlm :-) 


ja det finns 2 kliniker här i skåne... men ingen som verkar värst kunnig inom området.

Scarletmajesty skrev:

De flesta veterinärer kan man också ringa om de är långt borta och Maila bilder för dem att kolla på efter kontakt. Samt så kan de säkert tipsa om kunnig veterinär på närmre håll.


Någon du kan rekommendera?


Crippa skrev:

Vad använder du för lampor?


använder en 25w reptile vision (enbart för att få upp värmen i terrariet).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild