Djur man kan ha med sköldpaddor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Alfrednord:
tjenare jag håller på och bygger om min utomhus damm för att sedan ha som sköldpadds damm för rädade sköldpaddor som behöver nytt hem. Det är olagligt att ta emot röd örade gul örade och gul bukade glidar skölpaddor så dme "ska jag inte ha"

3
0
Alfrednord:
Ojj allt kom inte med. Frågan var ifall någon vet något mer djur man kan ha med dem här sköldåaddorna?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Alfrednord skrev:
Ojj allt kom inte med. Frågan var ifall någon vet något mer djur man kan ha med dem här sköldåaddorna?


Vad är anledningen till att du vill mixa djur/arter?
Att sätta ihop olika typer av djur på en begränsad yta som ett terrarium/inhängnad är är något man inte bör sträva efter om man inte har 100% koll på vad man gör.

5088
3858
Tropfrog:
Som Flyers skriver så är det ett hett diskussionsämne det där med att blanda arter. Det finns en del bevis på lyckade blandterrarium. Men problemet är att de som misslyckas sällan är stolta över det, så inte lika mycket att läsa om misslyckanden även om de sannolikt är fler.

Att blanda arter är något för de mest erfarna. Även om en kombination har funkat en gång är det inte säkert att det funkar igen. Därför är de som faktiskt blandar arter mycket försiktiga med att rekomendera kombinationer.

I ditt fall så tror jag att du behöver läsa på ordentligt om dammar och vattenrening samt om skötsel och övervintring av dina sköldpaddor först. Det finns så himla mycket att lära som kan får dina djur att må bättre. Att lära sig om att blanda arter är inte en av dem och måste därför komma efter lång erfarenhet med respektive djur. De flesta med lång erfarenhet av sina djur väljer att inte blanda arter.

MVH
Magnus



3
0
Alfrednord:
Okejj jag mistänkte att det skulle vara så. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild