Bra uppfödare av olika boa och pyton samt snokar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Som rubriken säger så undrar jag av nyfikenhet vilka uppfödare som ni skulle rekommendera att man köper av, boa arter pyton ormar och snokar är varmt välkomna ! Lämna gärna länkar till deras fb Instagram och hemsida

5092
3863
Tropfrog:
Uppfödare i Sverige är inga företag utan privatpersoner som håller på med hobbyverksamhet. Det finns ingen marknadsföring att hänvisa till. Vill du ha tag i en uppfödare av en specifik art så gör en köpesannons. Om du får tag i någon som verkar bra så kan du se via betygsfunktioben vad andra tycker.

Ett annat sätt är att gå med i någon förening och knyta kontakter den vägen.

Mvh
Magnus 

107
203
wadsju:
Beror helt på vad du är ute efter , är det morph eller lokalitets boa?  Behöver mer specifik info för att kunna hjälpa.
Pyton har jag sämre koll på. 

18
21
Anmo:
Tropfrog skrev:
Uppfödare i Sverige är inga företag utan privatpersoner som håller på med hobbyverksamhet. Det finns ingen marknadsföring att hänvisa till. Vill du ha tag i en uppfödare av en specifik art så gör en köpesannons. Om du får tag i någon som verkar bra så kan du se via betygsfunktioben vad andra tycker.

Ett annat sätt är att gå med i någon förening och knyta kontakter den vägen.

Mvh
Magnus 



Finns ju massvis med hobbyuppfödare som har egna hemsidor,facebooksidor m.m! 
Finns ju så mycket mer än detta forum att titta på om man söker något specifikt. Kan tyvärr inte själv rekomendera någon speciell i Sverige då jag inte vet så mycket om dessa uppfödare och behöver veta mer vilka specifika arter som ts vill ha tag på.

5092
3863
Tropfrog:
Anmo skrev:



Finns ju massvis med hobbyuppfödare som har egna hemsidor,facebooksidor m.m! 
Finns ju så mycket mer än detta forum att titta på om man söker något specifikt. Kan tyvärr inte själv rekomendera någon speciell i Sverige då jag inte vet så mycket om dessa uppfödare och behöver veta mer vilka specifika arter som ts vill ha tag på.


Nu har jag inte Facebook. Men.....sådana frågor genererar i princip aldrig namngivna uppfödare här på terrariedjur. Varför jag försöker att rekommendera andra sätt att komma i kontakt med uppfödare.

Mvh
Magnus 

54
4
Kakazky:
wadsju skrev:
Beror helt på vad du är ute efter , är det morph eller lokalitets boa?  Behöver mer specifik info för att kunna hjälpa.
Pyton har jag sämre koll på. 

Av boa så är det lokalitet som lockar som Surinam Guyana :) 

54
4
Kakazky:
Anmo skrev:



Finns ju massvis med hobbyuppfödare som har egna hemsidor,facebooksidor m.m! 
Finns ju så mycket mer än detta forum att titta på om man söker något specifikt. Kan tyvärr inte själv rekomendera någon speciell i Sverige då jag inte vet så mycket om dessa uppfödare och behöver veta mer vilka specifika arter som ts vill ha tag på.

Diamond carpet python  Olika typer av short tail och blood python få se hmm super dvärgar nätpyton  burmesisk dvärg pyton. :) 

107
203
wadsju:
Kakazky skrev:

Av boa så är det lokalitet som lockar som Surinam Guyana :) 


Stefan på Tropiska rum i Genevad har Guyana ungar , mer än det vet jag tyvärr ej på rak arm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild