Starkast morf, bci eller bcc

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Har kollat en del på olika morfer och på bild eller video ser det ut som att Boa constrictor constrictor får mindre "spräckligare" i färg i fullvuxen storlek än en Boa constrictor imperator.  Någon med egen erfarenhet som kan svara på det?

273
185
peter68:
Finns det något sådant som en Bcc morf? Bara att blanda Bcc från olika områden anses vara något av en styggelse. Jag trodde boamorpher bara kunde benämnas som "common boa" eftersom det mer eller mindre är omöjligt att uttala sig om vad för orm det är. Enligt reptil.tv kan 90% av alla boaormar i fångenskap bara benämnas som boa.

Om en morf säljs som Bcc, eller specifik underart eller lokalitet, så ska man definitivt kräva papper på detta.

107
203
wadsju:
Peter har rätt.
Dom flesta  vill hålla bcc "rena" och ej blanda in olika morfer i dom , sen om det väl görs så benämner man i procent antal hur mycket Bcc blod där är i morfen.

Några blandar för att "Stärka" väldigt långt avlade morfer eller för att få in olika mönster/färger från rena lokalitets djur men överlag så brukar de flesta hålla sig till "rena" linjer.

Boamorfer blir enbart Boa constrictor och sedan morferna för att det är en blandning av diverse lokaliteter.
Tyvärr säljs väldigt många Bc som Bcc eller "red tails" för det låter fräckare... Men i själva verket är det en blandboa "normalfärgad". Oftast väldigt spräckliga och mycket mer svart i sig samt en mer brun svans.

Men angående spräckligheten så brukar Bcc vara mycket renare i sin teckning , jämnare färg och huvudformen brukar skilja sig en aning från en blandboa. Dom brukar ha mer långsmalt huvud.

Självklart kan en blandboa vara ren i sin teckning, men oftast mer neutral i sin färg.

Hoppas det glav dig lite svar , om där är något fel så skyller jag på att jag varit vaken halva natten haha

54
4
Kakazky:
wadsju skrev:
Peter har rätt.
Dom flesta vill hålla bcc "rena" och ej blanda in olika morfer i dom , sen om det väl görs så benämner man i procent antal hur mycket Bcc blod där är i morfen.

Några blandar för att "Stärka" väldigt långt avlade morfer eller för att få in olika mönster/färger från rena lokalitets djur men överlag så brukar de flesta hålla sig till "rena" linjer.

Boamorfer blir enbart Boa constrictor och sedan morferna för att det är en blandning av diverse lokaliteter.
Tyvärr säljs väldigt många Bc som Bcc eller "red tails" för det låter fräckare... Men i själva verket är det en blandboa "normalfärgad". Oftast väldigt spräckliga och mycket mer svart i sig samt en mer brun svans.

Men angående spräckligheten så brukar Bcc vara mycket renare i sin teckning , jämnare färg och huvudformen brukar skilja sig en aning från en blandboa. Dom brukar ha mer långsmalt huvud.

Självklart kan en blandboa vara ren i sin teckning, men oftast mer neutral i sin färg.

Hoppas det gav dig lite svar , om där är något fel så skyller jag på att jag varit vaken halva natten haha

Nej jag håller med om att rena lokalitet er inte ska blandas dom är snyggast så! Ja tack för svaret det gav mig lite upplysning

273
185
peter68:
Kakazky skrev:

Nej jag håller med om att rena lokalitet er inte ska blandas dom e snyggast så! Ja tack för svaret det gav mig lite upplysning 


Här är en sida med i princip alla kända lokaliteter: www.ichtyo-boidae.be/pure-locality-boa1.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild