Vandrande pinne, vilken art?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
15
Peacie:
Hittade en vandrande pinne i min gråsuggsburk.

Köpte gråsuggor för några dagar sedan o idag när jag skulle mata mina gråsuggor hängde pinnen i taket av burken.

Någon som vet vilken art det är ??

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Peacie skrev:
Hittade en vandrande pinne i min gråsuggsburk.

Köpte gråsuggor för några dagar sedan o idag när jag skulle mata mina gråsuggor hängde pinnen i taket av burken.

Någon som vet vilken art det är ??

S. inexpectata ser det ut som. 

142
241
Greven78:
Och jag håller med.

42
15
Peacie:
Oo spånnande, ba undrar, tror ni det är möjligt att hålla den tillsammans med mina pilgiftsgrodor när den blir vuxen alltså om man sätter in grenar i taket eller något likande ??


5096
3865
Tropfrog:
Peacie skrev:
Oo spånnande, ba undrar, tror ni det är möjligt att hålla den tillsammans med mina pilgiftsgrodor när den blir vuxen alltså om man sätter in grenar i taket eller något likande ??



Den livnär sig på växter. De flesta dendrobatister är rädda om sina växter. Om du inte är det så kör!

Mvh
Magnus 

42
15
Peacie:
Självklart vill ja inte att mina växter ska bli uppkäkade men trodde vandrande pinnar ba käka typ citron meliss o salal typ :/

5096
3865
Tropfrog:
Citronmeliss och salal är säkert jättebra mat för dem. När jag hade pinnar decennier innan internet så gav jag dem liguster och murgröna, det åt dem också. Jag kan tänka mig att de äter det mesta i växtväg.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Blir för fuktigt. Pilgift har väl 90% fuktighet och sungaya klarar inte av det. De vill ha typ 60% har jag för mig och vill inte ha vatten på sig. De kanske överlever men inte idéalt. 

Finns dock växter de inte äter men vet inte vilka. Har för mig att garderobsblomma och monstrera fungerar till exempel. Tror du kan googla lite på det.

42
15
Peacie:
Tror mina grodor skulle vara lite rädda för pinnarna också, nog bäst att hålla de separat
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild