Tillstånd för orm, kostnad, Stockholms kommun

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
4
Kakazky:
Tja tänkte kolla om det finns några här som har nån erfarenhet av vad handläggningstiden kostar för en orm i Stockholms kommun

1
0
Sabbesthlm:
Det kan va olika från kommun till kommun.i huddinge kostar det 5700:-

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Kakazky skrev:
Tja tänkte kolla om det finns några här som har nån erfarenhet av vad handläggningstiden kostar för en orm i Stockholms kommun


Lättast är att ringa och fråga Stockholm stad. =)

Kontaktcenter Stockholm
08-508 00 508


163
103
Melsson:
Senast jag kollade var det 1900 per orm, kan ha ändrats. Sen har jag för mig att det gäller ett par år. 

161
107
Alex_ask:
Sök för en jävla massa ormar på en gång så betalar du bara en gång.

Lr gör som 99% skit i att ens söka.

54
4
Kakazky:
Alex_ask skrev:
Sök för en jävla massa ormar på en gång så betalar du bara en gång.

Lr gör som 99% skit i att ens söka.

Tänkte på det men vad blir det för böter/konsekvens om man skulle ha säg en rörmokare över som ska fixa och ser ormar i lägenheten och ringer polisen? 

5089
3861
Tropfrog:
Kakazky skrev:

Tänkte på det men vad blir det för böter/konsekvens om man skulle ha säg en rörmokare över som ska fixa och ser ormar i lägenheten och ringer polisen? 


Troligtvis inte mer än att du tvingas att antingen söka tillstånd eller göra dig av med djuren. Lokala ordningsregler saknar ofta sanktioner. Men som någon annan sagt innan, fråga dem själv. Om svaret är luddigt så brukar det betyda att regler/sanktioner saknas.

Mvh
Magnus 

478
592
Rottenroth:
Kakazky skrev:

Tänkte på det men vad blir det för böter/konsekvens om man skulle ha säg en rörmokare över som ska fixa och ser ormar i lägenheten och ringer polisen? 



Länsstyrelsen ger dig en chans att ansöka då det inte är kriminellt att inte ansöka om tillstånd.

161
107
Alex_ask:
Kakazky skrev:

Tänkte på det men vad blir det för böter/konsekvens om man skulle ha säg en rörmokare över som ska fixa och ser ormar i lägenheten och ringer polisen? 

Ingenting, för det första skiter dom i de helt och hållet.

Sen är det inte olagligt att äga ormar så det finns inga bötesbelopp för det.

161
107
Alex_ask:
Jag hade ormar i 11 år i min lägemhet utan tillstånd hade massor med olika hantverkare där som skickats av föreningen inga problem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild