Slutet ekosystem med insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Monsterbajs:
Hej! Jag har snöat in mig rejält på slutna ekosystem och tänker starta upp ett sådant i ett akvarium som jag tänkte försluta. 
Just nu har jag en damejeanne på 25 liter som har varit stängd sedan jul ungefär. I den har jag en del hoppstjärtar som följde med i jorden som jag planterade med. Jag har läst runt lite om hoppstjärtar och gråsuggor som många använder i bioaktiva terrarium bl.a.
Till akvariumet skulle jag vilja tillsätta en koloni med hoppstjärtar och några gråsuggor. 
... Problemet är bara att jag är vansinnigt rädd för att dom ska kunna ta sig ut på något sätt, innan jag har förseglat akvariumet. Det brukar behöva stå öppet ett par dagar till någon vecka innan jag känner mig nöjd med vätskebalansen på insidan. 

Är det någon som har några supertips för att förhindra att dom små varelserna tar sig ut?

5088
3861
Tropfrog:
De har inget intresse av att lämna miljön i akvariumets botten. Skulle de ändå göra det så har du något problem däri. De som mot förmodan tar sig ut dör på studs i våra torra och rena hemmiljöer.

Så inget att noja över.

Mvh
Magnus 

2966
1645
Hoggaforfan:
Dra en rand med vaselin vid öppningen så kommer de inte ut
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild