Stabila växter!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

49
47
Dangernoodle:
Finns det någon som har tips på växter som det går att ha med kramormar utan att växterna säckar i hop?
uppskattar svar, Med vänlig hälsning, Nils

5088
3861
Tropfrog:
Kramormar kan nog slakta det mesta. Tricket är nog att inreda så att växterna är på ställen som ormen normalt sett inte befinner sig.

Men du får nog snart svar av Jonas, han kan det där med växter till kramormar.

Mvh
Magnus 

49
47
Dangernoodle:
”Men du får nog snart svar av Jonas”Jo, så står det nog i alla pyton relaterade trådar :)) annars tack för svaret, du har nog rätt. Med vänlig hälsning, Nils

378
340
Silvetaz:
Jag har funderat och tänkt på samma sak en bra tid jag med. Tog en tur till Tropicariet i kolmården just för att se vilka växter de har och det såg ut att vara till stor del olika typer av Philodendron.

Personligen  kommer jag pröva Monstera, lite olika fikusar samt epifyter till mina utöver de philodendron jag får tag på. Risken är att en del blir mosade, då får man helt enkelt prova något annat tänker jag.

49
47
Dangernoodle:
Silvetaz skrev:
Jag har funderat och tänkt på samma sak en bra tid jag med. Tog en tur till Tropicariet i kolmården just för att se vilka växter de har och det såg ut att vara till stor del olika typer av Philodendron.

Personligen  kommer jag pröva Monstera, lite olika fikusar samt epifyter till mina utöver de philodendron jag får tag på. Risken är att en del blir mosade, då får man helt enkelt prova något annat tänker jag.


Tack för många bra tips! Har själv nu kollat igenom lite växter som jag också tror kunna hålla t.ex garderobsblomma och några olika rankor såsom gullranka eller silverranka. Jag tror rankor kommer kunna hålla hyfsat då de klänger lite överallt;)

5088
3861
Tropfrog:
gronvaxtriket.se har ofta inne stora kraftiga exemplar av philodendron, monstera och calathea. Sorter som är kända för att vara robusta. 

Epiprenum är också vanlig i publika terrarium. Den går visserligen sönder när den utsätts för mekanisk påverkan. Men både moderplantan och den avbrutna stickningen hämtar sig lätt och snabbt.

Men inget tar bort nödvändigheten av smart plantering när man pratar om 10 kilos ormar.

Mvh
Magnus 

49
47
Dangernoodle:
Tack för tipset men är för lat för att åka från Uppsala till Nynäshamn. Åker hellre bara till herperschoise, dom har oftast bra växter för terrarier;) Med vänliga hälsningar, Nils

5088
3861
Tropfrog:
Grönväxtriket är en webshop, du behöver inte åka dit.

Har herpers choise större utbud i butiken än på nätet? På nätet finns det inget som skulle kunna passa till kungspyton direkt.

MVH
Magnus

49
47
Dangernoodle:
Tropfrog skrev:
Grönväxtriket är en webshop, du behöver inte åka dit.

Har herpers choise större utbud i butiken än på nätet? På nätet finns det inget som skulle kunna passa till kungspyton direkt.

MVH
Magnus

O ja de har alla möjliga växter, allt från regnskogs växter till öken växter som ser ut som stenar:) oj såg inte att det var en shop. Med vänlig hälsning, Nils

49
47
Dangernoodle:
Ifall du har vägarna förbi borde du checka deras butik, enligt mig är den en av de bästa om inte den bästa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild