Konstig fråga kanske

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
Kingston:
Jag har bestämt mig för att skaffa en orm någon gång framöver. Jag har inte jättebråttom att köpa en, utan är i stadiet där jag läser på och letar mig fram till vilken orm som passar mig. Det blir min första orm. Mitt första terrariedjur dessutom.

Platsen där jag tänkt att mitt terrarium ska stå är i vardagsrummet. Påverkas ormen negativt av ljud och rörelse som förekommer där? Typ TV, musik och inte minst pianospel? Ett piano låter mycket och skapar ganska starka vibrationer i rum och väggar när man spelar. Jag kan såklart flytta pianot men det är en ordentlig pjäs och jag är rädd om det (handbyggt 1899). 
Det viktigaste är att ormen mår bra såklart men för att upprepa frågan:
Kan jag lira piano bredvid terrariet utan att äventyra ormens hälsa?

Tacksam för svar och allmäna råd.

49
47
Dangernoodle:
Själva ljudet bör inte vara några problem men vibrationerna kanske får ormen att bete sig annorlunda, du får helt enkelt läsa av den och se hur den mår där i vardagsrummet och går det inte bra att ha fen där så skulle du kunna flytta på den. Om du inte vill chansa på det här sättet så vänta på ett bättre svar från en mer erfaren person;)
MVH Nils 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild