Europeiska

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

590
365
SweBoa:
Nån som vet var man kan köpa uppförda Europeiska ormar så som våra svenska orm arter 

18
21
Anmo:
Tyskland

Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Vet att det finns folk i våra föreningar som håller europeiska samt svenska arter i terrarium , jag skulle provat gå den vägen i första hand. 

Annars finns det med säkerhet på dom större mässorna i Europa, Tyskland och Nederländerna tänker jag främst på. Hamm och houten :-) 

590
365
SweBoa:
Vilken förening Alba? 

Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:

Vilken förening kan jag tyvärr inte svara på, vet bara att det finns människor i Sveriges Herpetologiska Riksförening som håller dessa arter i terrarium så genom kontakt med dom bör du kunna hitta :)

Jag är medlem i SHF (Stockholms..) och skulle kontaktat dom om jag någon gång ville skaffa våra svenska arter. Det kan hända att dom vidarebefodrar till Hamm eller Houten, men där skulle jag börjat mitt letande iaf :)


590
365
SweBoa:
Med andra ord så är det inge aå vanligt o ha våra svenska reptiler i fongelskap

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Absolut inte speciellt ovanligt. Jag vet flera som har både natrix natrix och vipera berus hemma.

5061
3826
Tropfrog:
Om man skall ha de svenska lokaliteterna så måste papperna vara i ordentlig ordning. Vad jag förstår måste det finnas dokumentation på att de härstammar från individer infångade innan 1999 då de fridlystes.

Men de svenska ormarna har ju ganska så stort utbredningsområden. Om man nu vill ha dem så borde det vara bättre att satsa på tex en Tysk lokalitet.

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild