Skäggagam 50/50 sand & jord/torv

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Astridterra1:
Hejsan! Jag ska få en skäggis där jag tänker blanda sanden med jord eller torv. Eftersom jag vill ha upp fukten till ca 40%. Har kollat runt på olika sidor (byggvaruhus runt Boxholm, exempelvis bauhaus, jem&fix osv) efter en bra torv eller jord. Ogödslad och som ger fuktighet. Dock har jag inte gjort några framsteg utan de jag hittat är det gödsel i, naturgödsel, lågt Ph-värde  (vad det nu betyder) och att ingen fukt kommer upp i luften eller avdunstar. Exoterra plantinum soil finns ju men är väldigt lite och behövs köpas typ 15 st till mitt 160x70x60 terra. Det ska ju även bytas en gång i månaden så känner inte att det blir så bra. Utan vill köpa en STOR säck. 

Tips mottages vad ni köper och använder Tack! !

Mvh//

173
59
mrvikke:
granngården har solmull, torv utan gödsel 

5061
3824
Tropfrog:
All torv har lågt pH, det är just det låga pht som gör att det blir torv och inte jord.

Det där med att fukten inte kommer upp i luften trotsar alla naturlagar. Om det är någon som verkligen påstår det så är det fel.

Det finns rölluna naturell torv på hornbach.

Mvh
Magnus 

40
43
Kulla:
Varför inte köra humus? Jag kör 50/50 sand och humus till alla mina burkar. Funkar klockrent. 

42
22
Kimiko:
Jag blev tipsad om att man kan ha kaktusgjord och sandlådesand blandat, ungefär 50/50 i terrariet. Både kaktusjorden och sandlådesanden är jättebilliga på K-rauta, och de säljs i 25 kg.säckar. Tror säkert att den finns på bauhaus och andra stora byggföretag också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild