UVB till bönsyrsa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
16
2
Pvdigger:
Hej! Jag har en orkidé bönsyrsa och undrar om man kan ha UVB till den? Går det att ha 150 vart UVB eller ska jag köpa en med mindre vatt?

388
460
australis66:
Pvdigger skrev:
Hej! Jag har en orkidé bönsyrsa och undrar om man kan ha UVB till den? Går det att ha 150 vart UVB eller ska jag köpa en med mindre vatt?


Behövs inte. Och 150w hade stekt bönsyrsan om du hade använt en så stark lampa. 

Medlem i SHF
16
2
Pvdigger:
Tack för hjälpen

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
australis66 skrev:


Behövs inte. Och 150w hade stekt bönsyrsan om du hade använt en så stark lampa. 


Jag vill inte verka dryg. .men beror inte det på flertalet faktorer såsom storlek på terrarium, övrig temperatur där terrariet står osv? 

Eller kan man med automatik säga att alla 150w lampor steker bönsyrsor, oavsett utrymme osv?

Hoppas du förstår min tanke :-) 

388
460
australis66:
Jonas_ skrev:


Jag vill inte verka dryg. .men beror inte det på flertalet faktorer såsom storlek på terrarium, övrig temperatur där terrariet står osv? 

Eller kan man med automatik säga att alla 150w lampor steker bönsyrsor, oavsett utrymme osv?

Hoppas du förstår min tanke :-) 


Givetvis beror det på storlek på terrarium och avstånd mellan lampa och terrarium. Men bönsyrsor brukar inte hållas i speciellt stora terrarium.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild