Pilgift och Gecko Cohab?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
2
tiger01vincent:
Tja! Jag älskar vivarium, har därför såklart velat göra ett dart frog viv. Men jag undrar om någln här på forumet vet någon eller har erfarenhet av cohabitering av Pilgiftsgrodor och mindre geckos? Skulle vela ha båda i ett vivarium liksom. Tack för hjälpen

5087
3855
Tropfrog:
Hej

Att mixa djur är en het potatis på detta forumet. De flesta skulle med all rätt avråda dig, så även jag.

Men....Har du tillräckligt stort terrarium, tillräckligt med kunskap om djuren i fråga, genomtänkt kombination av djur, smart inredning, väl genomtänkta matningsstrategier, god karantänshållning, backupterrarium om det skiter sig osv så kan det gå.

Det finns hur många anledningar som helst att inte blanda djur, bara en enda att faktiskt göra det.

Med det sagt: Jo jag har dendrobates leucomelas tillsammans med jungfrugecko i min regnskogsburk sedan i Augusti. Det är väl en av de minst kontroversiella blandningarna i hela hobbyn och det har fram tills nu funkat bra. Men matningen är en utmaning, att få precis lagom med mat till alla djuren.

Blanda djur är inte en grej för nybörjare. Bara för att det funkar för en innebär inte att det funkar för någon annan. Om du faktiskt bestämmer dig för att prova så är det massor av läsning och fundering innan du är redo att prova.

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild