Vandrande pinnar äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Idoda:
Hej!

I fredags köpte jag två vandrande pinnar till mina husdjurssuktande barn. Efter lite googlande gissar jag att det är Indiska pinnar, Carausius morosus. I affären sa de att de är 2 månader gamla.

Vi har en plastlåda med lite spån och jord i botten och kvistar. Som mat har vi testat persilja, spenat och murgröna men jag ser inga tecken på att de skulle äta någonting. Men de rör sig runt i lådan iaf. Vi sprayar med vatten minst en gång om dagen.

Vad gör vi för fel? Jag trodde de skulle vara glupska?

Ska se om jag hittar citron meliss i affären idag. Några andra tips?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Har själv inga pinnar, men som jag förstått det är salal blad/kvistar det man bör ge dem. 
reptilgrottan.se/vaxter/salal

Samt att blad från björnbär ska fungera. 

Lycka till! 

3
0
Idoda:
Flyers90 skrev:
Har själv inga pinnar, men som jag förstått det är salal blad/kvistar det man bör ge dem. 
reptilgrottan.se/vaxter/salal

Samt att blad från björnbär ska fungera. 

Lycka till! 


Ok, vart får jag tag i det, blomsteraffär eller djuraffär?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Idoda skrev:


Ok, vart får jag tag i det, blomsteraffär eller djuraffär?

Om du kollar mitt inlägg igen så ser du att jag till och med skicka med en länk..... :) 

18
21
Anmo:
Jag gav mina citronmeliss och de pt dom med god aptit! Prova det....

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Idoda skrev:


Ok, vart får jag tag i det, blomsteraffär eller djuraffär?


Salalkvistar, blad osv köper du i närmaste blomsteraffär :-) det gjorde alltid sambon till sina pinnar. Hon fick rätt mycket för 50kr kommer jag ihåg.. 

142
241
Greven78:
Kanske för kallt. Vad matade de med, där du köpte dem. Ser inte var du håller till men i Skåne är björnbärsblad något som går att få tag på utomhus på vintern och det ger jag till flera olika arter av pinnar.

3
0
Idoda:
Tack för all tips! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild