Finns det något djur som fungerar med vampyrkrabbor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Sofiia:
Jag och min sambo har ett 310l akvarium vi tänkt ordna upp till vampyrkrabbor, är det någon här som vet om det finns något annat typ av djur som fungerar tillsammans med dessa? Vi har tänkt ha lite räkor och eventuellt några fiskar i vattendelen, men finns det någon groda/ödla som skulle fungera?

Tack på förhand!

/Sofia

5088
3861
Tropfrog:
Det är generellt väldigt svårt att få svar på såna frågor här. Blanda terrariedjur är ett omtvistat område och de flesta skulle avråda er.

Min inställning är att det går att blanda terrariedjur, men behöver du ställa frågan på ett forum så är du inte redo.

Mvh
Magnus 

3
0
Sofiia:
Okej, jag är ju nybörjare och ville därför fråga. Jag har läst på mycket om vissa grodor som fungerar men som du skriver så är det vissa som säger att de inte fungerar och andra som säger att de absolut fungerar, jag skapade därför en egen tråd för att kunna få de exakta svaren jag ville ha. Tack för svar!

5088
3861
Tropfrog:
Anledningen att vissa säger att det funkar och andra säger tvärtom är att naturen inte är digital. Det är helt enkelt så att ibland funkar det men oftast inte.

Men oroas inte, får du bara rätt start så kommer du snart att ha fler burkar :)

Mvh
Magnus

61
26
HerptilLasse:
Just nu har jag en panter krabba med både guppy och räkor krabban äter fiskarna som blir slöa det har fungerat bra i 2 år men det är inte en bra idé att stoppa groddjur eller ödlor tillsammans med någon sorts krabba

3
0
Sofiia:
HerptilLasse skrev:
Just nu har jag en panter krabba med både guppy och räkor krabban äter fiskarna som blir slöa det har fungerat bra i 2 år men det är inte en bra idé att stoppa groddjur eller ödlor tillsammans med någon sorts krabba


Ja det är vad jag läst mig till, att små akvariefiskar och räkor fungerar bra med krabbor. Okej, tack för svar! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild