Tarantulas app

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Hur många här använder appen Turantulas?

För er som sitter med en Android lur måste jag verkligen rekommendera den här appen!

play.google.com/store/apps/details?id=com.tarantula.p3kb

Hur bra som helst för att hålla koll på sina spindlar.
Den kan man använda för att logga när en spindel åt senast, när den ömsa senast och när man bytte bottensubstrat osv till dem.

Man kan även lägga till mycket annan info om sina spindlar, tex vilken luftfuktighet och temp de bör ha.


Jag har själv använt den i över ett år och är mycket nöjd med den.
Desto mer man använder den desto mer nytta har man av den också då man då kan gå in och kolla öms-cyklar och även se tillbaka i tiden hur ofta den ätit.

Har man väldigt många spindlar kan man till och med klistra på en QR kod på terrariet spindeln är i, för att sedan söka upp den i appen genom denna!

Fungerar även att lägga in andra djur i den om man skulle vilja, tex skorpioner och ormar.
Men dessa finns då inte med i artregistret.

Fanns en liten video gjord av Mark's Tarantulas på Youtube om man är lite intresserad av hur den fungear.
www.youtube.com/watch?v=pULwyZkaIuU

Verkar inte finnas för iPhone användare....
Närmsta jag kan hitta är Time2feed.
itunes.apple.com/us/app/time2feed/id507524240?mt=8

Time2feed finns även för android.
play.google.com/store/apps/details?id=de.meynberg.time2feed.app&hl=en_US

Men håller man på med spindlar och har en Android lur/platta rekomenderar jag starkt att man fixar hem den här appen!


 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild