Ytbehandling till inredning?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
7
Jessiejoystick:
Gjort grotta och lite grejer med gips, trä, papper och akrylfärg. Kan jag använda det i ett fuktigt terrarium om jag ytbehandlar det? Kan jag använda det här tex: www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/lim-fog-och-spackel/silikon/akvariesilikon-000154?gclid=Cj0KCQiAsdHhBRCwARIsAAhRhsnJ19tVlhcRWX4IeKEQgI2jSMN9bX86A56Sq6URqf1I2jNKS3m8Tp8aArgFEALw_wcB

Eller något annat förslag? :)

34
7
Jessiejoystick:
Jag menar, är det säkert för djuret?

5061
3824
Tropfrog:
Akvareisilikon är säkert för djuren efter härdning och avslutning.

Papper låter inte som ett bra material för fuktig miljö.

Mvh
Magnus 

34
7
Jessiejoystick:
Tropfrog skrev:
Akvareisilikon är säkert för djuren efter härdning och avslutning.

Papper låter inte som ett bra material för fuktig miljö.

Mvh
Magnus 


Jag har använt pappret för att ge textur till gipset. Det är gips under och över allt papper, går det bra?
Tack :)

5061
3824
Tropfrog:
Pass, det får någon annan svara på. 

Mvh
Magnus 

2966
1644
Hoggaforfan:
Gips är ingen höjdare heller i fuktig miljö. Det skulle vara om du lackade det

Vilket djur ska du ha det till?

117
99
Lancehead:
Det här får mig att minnas den klassiska trolldegsgrottan som diskuterades flitigt på ett annat forum :)

34
7
Jessiejoystick:
Hoggaforfan skrev:
Gips är ingen höjdare heller i fuktig miljö. Det skulle vara om du lackade det

Vilket djur ska du ha det till?


Det är målat och lackat med akrylfärg/medium. 
Det var inte direkt ett planerat projekt, haha :P men det skulle passa hos Ögonfransgeckon, om det ens går. Jag hade en föreställning om att om jag täckte det i akvariesilikon så skulle det funka :P

34
7
Jessiejoystick:
Lancehead skrev:
Det här får mig att minnas den klassiska trolldegsgrottan som diskuterades flitigt på ett annat forum :)


Länk? XD

2966
1644
Hoggaforfan:
Jessiejoystick skrev:


Det är målat och lackat med akrylfärg/medium. 
Det var inte direkt ett planerat projekt, haha :P men det skulle passa hos Ögonfransgeckon, om det ens går. Jag hade en föreställning om att om jag täckte det i akvariesilikon så skulle det funka :P

Akrylfärgen kan iofs räcka, missade den i ditt första inlägg, och det bör hålla för en ögonfrans skulle jag tro. Sätt in det och se, att lacka med silikon blir nog inte bra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild