Bark (flytande landdel)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Weendy:

Hej!

Flytande exoterra landdelen åkte ut och har nu ny bark som flytande landdel istället, men det är första gången jag har bark. Har haft sten och skiffer staplade på varandra men det tog så mycket utrymme under vattenytan så jag har under en lång period haft exoterras flytande land. Problemet är att de läcker ju vatten efter några 2-3 år så då sjunker det, plus att min stora sköldpadda fick fula skavsår i underskalet. Tror det är för att det var svårt att klättra upp och för att materialet är hårt. 

 

I alla fall, jag har köpt bark nu, problemet är att vattnet är väldigt gult, hur kan jag lösa det? plantor? vattenbyte? försvinner det efter några vattenbyten ? tips ?! jag tänkte typ att plantor kanske hjälper till att hålla vattnet lite fräsht men har aldrig haft växter för sköldpaddorna röjer ju bara undan dem heheh. 

 så om plantor är lösningen, vad ska man då ha för plantor? 


46
41
Billingstefan:
Problemet med den barken är just att den färgar vattnet väldigt mkt.
Vet dock inte hur du ska bli av med det men en tanke är ju att byta vattnet och tvätta ur den noga och låta den ligga i badkar eller nått och se om den slutar att färga av sig, det är ju samma med många andra akvarierötter mm och där hjälper det att tvätta dom noga och länge först.

10
0
Weendy:
Ja jo har ju sköljt och börstat av, tycker att när jag började spola i duschen så
blev vattnet väldigt gul men sen klarnade det när jag hade duschat av den en
stund. Har ju tidigare också haft rötter och då hjälpte det att koka innan, men får se,
det stör ju inte så jätte mycket bara för syns skull xD

10
0
Weendy:

undrade mest bara om det försvinner av sig själv eller om man kan göra något åt det?

 eller om det alltid kommer vara gult vatten hahah 


5099
3873
Tropfrog:
Vi eftersträvar ofta kristallklart vatten trots att vatten i naturen sällan är det. En svag ton av gult till brunt är nog det vanligaste. Troligtvis gäller det vatten där din sköldpadda lever naturligt också.

Eller som jänkarna säger "if there are no problem, dont try to fix it"

Mvh
Magnus 

10
0
Weendy:
Svaret på min fråga:  försvinner det efter några vattenbyten 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild