Kan torkad mjölmask bli dålig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
4
cyber:
Som rubriken låder undrar jag om torkad mjölmask kan bli dålig? Hur märker man om det har blivit dåligt? T.ex. annorlunda lukt?

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Står det inget sista datum på burken? Men ja luktar det konstigt bör man undvika att använda som foder :-) 

Har hört att torkade insekter inte alls innehåller samma mängd näring, vitaminer som levande insekter. Kan absolut vara värt att tänka på .

14
4
cyber:
Hällde över maskarna från påse till burk och tror jag glömde skriva upp datumet som stod på påsen. Har dåligt luktsinne men jag tycker att maskarna luktar mer än vanligt (har ej öppnat burken på någon månad)

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
cyber skrev:
Hällde över maskarna från påse till burk och tror jag glömde skriva upp datumet som stod på påsen. Har dåligt luktsinne men jag tycker att maskarna luktar mer än vanligt (har ej öppnat burken på någon månad)


Då blir det nog svårt att veta skulle jag gissa :-) blir ändå en gissning i slutändan. Bättre att kasta, tycker jag. Men jag är som sagt inte mycket för torkade insekter :-) 

Det borde vara bättre ju färskare det är, gissar jag igen.. Och har du haft dom några månader redan kanske det är dags för en nyinvestering :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild