Tropic Shop fel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

163
103
Melsson:
Tjena, köpte en värmepanel från tropicshop.de. Köpte den såkallade nya generationen 70w. Jag trodde dock att det skulle tillhöra en thermostat men det var bara värmepanelen som kom. Min tyska är lika dålig som deras engelska så det kan väl hända att det skett ett missförstånd. Någon som köpt denna vara som vet att det bör komma med en thermostat som de har glömt skicka?

5099
3875
Tropfrog:
Kommunicera med Google translate. Det är inte perfekt, men om de vill väl så går det. Jag jobbar varje dag tight med tyskar utan att kunna ett ord.... Eller, inte riktigt sant. Kan fraser som achtung handgranat, eine bier bitter och vollen sie bumsen. Dock inte särskilt användbart :)

Skål!
Magnus 

163
103
Melsson:
Tropfrog skrev:
Kommunicera med Google translate. Det är inte perfekt, men om de vill väl så går det. Jag jobbar varje dag tight med tyskar utan att kunna ett ord.... Eller, inte riktigt sant. Kan fraser som achtung handgranat, eine bier bitter och vollen sie bumsen. Dock inte särskilt användbart :)

Skål!
Magnus 

Jorå har haft lite kontakt med dem men det är så lätt bara ett enda ord blir fel på translate. Haha vollen sie bumsen! 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Melsson skrev:
Tjena, köpte en värmepanel från tropicshop.de. Köpte den såkallade nya generationen 70w. Jag trodde dock att det skulle tillhöra en thermostat men det var bara värmepanelen som kom. Min tyska är lika dålig som deras engelska så det kan väl hända att det skett ett missförstånd. Någon som köpt denna vara som vet att det bör komma med en thermostat som de har glömt skicka?



Omöjligt för oss att svara på vad som ska ingå när du inte skickar med en länk till produkten du har köpt. :) 

163
103
Melsson:
Flyers90 skrev:



Omöjligt för oss att svara på vad som ska ingå när du inte skickar med en länk till produkten du har köpt. :) 

Det har du rätt i ;), www.tropic-shop.de/heatpanel-terrariendeckenheizung.html?cPath=20 

378
340
Silvetaz:
Det ingår inte termostat i någon av deras värmepaneler såvitt jag vet. Med det sagt så hade jag nog rekommenderat en termostat från tex habistat, microclimate eller istat istället dock. Det känns som att en sådan skulle ge dig mer kontroll över värmen än en liten inbyggd termostat.

163
103
Melsson:
Silvetaz skrev:
Det ingår inte termostat i någon av deras värmepaneler såvitt jag vet. Med det sagt så hade jag nog rekommenderat en termostat från tex habistat, microclimate eller istat istället dock. Det känns som att en sådan skulle ge dig mer kontroll över värmen än en liten inbyggd termostat.

Okej, ja självklart bör man ha en thermostat till den. Då har jag missförstått. Dock ganska logiskt eftersom den inte kostar särskilt mycket. 

163
103
Melsson:
Trodde det var skillnaden mellan gamla och nya, att det ingick en thermostat 

5099
3875
Tropfrog:
Melsson skrev:

Jorå har haft lite kontakt med dem men det är så lätt bara ett enda ord blir fel på translate. Haha vollen sie bumsen! 


Som sagt, har man bara en god vilja så brukar man inte feltolka. Tips är att skriva enkla meningar, då blir det bättre. Typ ingår termostat i denna produkt?

Det sista vet jag inte varför jag skrev :)

Mvh
Magnus 

5099
3875
Tropfrog:
Jag tycker att termostater för terrariebruk är onödigt dyra. Speciellt om man har flera burkar att styra. Så jag gick över till arduino. Har man bara lite diy skills så kostar första termostaten mindre än 500kr och de nästa 200kr st upp till 5 st. Lägg till 200 kr och man har en display också att visa värden på. Detta är räknat med svenska butiks priser. Med lite sökskills och tålamod att vänta går det importera för mindre än halva priset.

Det finns färdiga koder som är väldigt enkla, så man behöver inte mycket programmeringskunskaper.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild