Värme spindlar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

56
12
Komodo:
Hur värmer ni upp era terrarium med spindlar i? Verkar inte få något bra svar på Google då vissa säger lampa och vissa säger matta samt både och? Behöver vara varmt på natten också då det blir kallt i rummet jag kommer ha dom.

5061
3826
Tropfrog:
Att du får olika svar på internet beror väl på att folk gör olika.

Om du behöver värma eller inte beror på temperaturen i rummet och på spindelns behov. Detsamma gäller för natt och dag även om spindelns behov av värme är olika för desamma.

Jag har dock inga spindlar själv. Men ordet spindel kan bytas ut mot valfritt djur i texten ovan.

Mvh
Magnus 

56
12
Komodo:
Tropfrog skrev:
Att du får olika svar på internet beror väl på att folk gör olika.

Om du behöver värma eller inte beror på temperaturen i rummet och på spindelns behov. Detsamma gäller för natt och dag även om spindelns behov av värme är olika för desamma.

Jag har dock inga spindlar själv. Men ordet spindel kan bytas ut mot valfritt djur i texten ovan.

Mvh
Magnus 


Okidoki, låter rimligt! Undrade mest vad det vanligaste var i allmänhet.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Ska man ha värme till spindlar så är det oftast bäst att ha en värmematta som man fäster på sidan av terrariet, inte under terrariet. 

Vad är det för spindel du ska ha det till? 

56
12
Komodo:
Flyers90 skrev:
Ska man ha värme till spindlar så är det oftast bäst att ha en värmematta som man fäster på sidan av terrariet, inte under terrariet. 

Vad är det för spindel du ska ha det till? 



Okej, en Davus Pentaloris och snart en Grammosola Pulchripes. Ska den fästas bakom terrariet mot väggen då eller? Vill helst inte ha en stor värmematta på glaset där man kollar in xD

5061
3826
Tropfrog:
Komodo skrev:



Okej, en Davus Pentaloris och snart en Grammosola Pulchripes. Ska den fästas bakom terrariet mot väggen då eller? Vill helst inte ha en stor värmematta på glaset där man kollar in xD


Jag antar att du inte tittar in genom alla rutorna? Många djur blir stressade av att ha insyn från alla håll. Skulle inte tro att spindlar är något undantag. Så sätt värmematta på den sidan du inte har insyn. Jag tyckte att min värmematta var så ful att se genom glaset, så jag satte svart dekorfilm emellan. Snyggt och funktionellt.

Mvh
Magnus 

56
12
Komodo:
Tropfrog skrev:


Jag antar att du inte tittar in genom alla rutorna? Många djur blir stressade av att ha insyn från alla håll. Skulle inte tro att spindlar är något undantag. Så sätt värmematta på den sidan du inte har insyn. Jag tyckte att min värmematta var så ful att se genom glaset, så jag satte svart dekorfilm emellan. Snyggt och funktionellt.

Mvh
Magnus 


Jag håller med, tack så mycket för tipsen, uppskattas! Var köpte du dekorfilmen?

mvh Arvid 

5061
3826
Tropfrog:
Jag tror jag köpte senaste gången på Bauhaus. Men det finns hos de flesta som handlar med byggvaror, inredning och pyssel.

Ett tips är att fukta glaset försiktigt med en droppe diskmedel utblandat i vatten. Då går det att få filmen precis som man vill och trycka ut bubblorna och överflödigt vatten med en gummiskrapa innan det sitter som berget.

Mvh
Magnus 

56
12
Komodo:
Tropfrog skrev:
Jag tror jag köpte senaste gången på Bauhaus. Men det finns hos de flesta som handlar med byggvaror, inredning och pyssel.

Ett tips är att fukta glaset försiktigt med en droppe diskmedel utblandat i vatten. Då går det att få filmen precis som man vill och trycka ut bubblorna och överflödigt vatten med en gummiskrapa innan det sitter som berget.

Mvh
Magnus 


Okej, då blir det en vända till Bauhaus i helgen då! Tack!!

1275
1724
Falk:
Skulle hellre köra med en spot.
Du får du både ljus och värme på samma gång
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild