Fundering om horngrodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
14
Terty55:
Så jag sitter och funderar på om horngrodor, eftersom de är oppurtionister, kan äta redan döda insekter som tex exo terra burkmaten då vad jag har förstått det största argumentet mot det är att ödlor är aktiva jägare och att man måste ge de den motionen från jakten?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Terty55 skrev:
Så jag sitter och funderar på om horngrodor, eftersom de är oppurtionister, kan äta redan döda insekter som tex exo terra burkmaten då vad jag har förstått det största argumentet mot det är att ödlor är aktiva jägare och att man måste ge de den motionen från jakten?


Vad är din fråga? 

Burkmat skulle jag endast använda som reservmat om man lyckats fått slut på allt annat hemma och måste ge mat, eller om det är någon ödlevakt, medan man är på semester, som inte vill handskas med levande insekter. 

105
32
Fuffesnuff:
Det blir troligen enklare att mata med levande till skillnad ifrån att skaka en torkad för att den ska bli intresserad. Sen är det ju också någonting med att dem jagar som främhäver deras naturliga beteende. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild