Slemmig av sniglar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:
Hej! Blir man blir slemmig av att hantera såna där stora landsnäckor som en del av er har. Själv har jag inga men blev lite nyfiken. Blir man slemmig och är det svårt att tvätta bort?

Haha ha en trevlig helg! :D

18
21
Anmo:
Ja man blir lite slajmig, upplever att en del arter varit mer slemmiga än andra men minns inte vilka. 
Dock inte svårt att tvätta bort :) 

20
4
Carrotty93:
Svar : ja man får slem på händerna vid hantering :) 

vissa arter slemmar mera, har fulica här hemma och de är riktigt slemmiga jämfört med mina Achatina achatina och archachatina marginata ovum

101
91
Trypto:
Skulle också säga att man blir slemmig av snäckor, men inte värre än att det går bort med lite tvål och vatten (vilket jag rekommenderar att man alltid använder oavsett efter hantering). Snigelslem är däremot mycket mer segt och svårare att tvätta bort, men ingen större fara det heller.

Tycker inte det är speciellt äckligt eller jobbigt i alla fall, ungefär som att det inte är äckligt att bli nerdreglad av min hund; det är en del av djurets charm helt enkelt :)

5092
3863
Tropfrog:
Snyggt sätt att förklara för TS att snäckor och sniglar är olika djur. Vad jag vet är det väl inte särskillt många som håller sniglar som husdjur.

Mvh
Magnus 

101
91
Trypto:
Tropfrog skrev:
Snyggt sätt att förklara för TS att snäckor och sniglar är olika djur. Vad jag vet är det väl inte särskillt många som håller sniglar som husdjur.

Mvh
Magnus 


Det förekommer definitivt, t. ex. Veronicella sloanei är populär som husdjur :) Men inte i närheten av lika vanligt som att hålla snäckor, det stämmer nog. 

118
50
Berd:
Tack för svar alla! Haha jag minns när jag var liten och grejade med sniglar, speciellt stora skogssniglar blev jag rejält slemmig av. Gick knappt att tvätta bort oavsett hur mycket tvål och vatten jag använde. Men främst undrade jag ju om det är detsamma med snäckor, vilket det inte verkar vara enligt er.

Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild