Hjälp med KP`s, Bostad osv.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

273
185
peter68:
Jag har ingen personlig erfarenhet med kp, men hade jag haft en hade jag använt en fuktlåda. Alltså ett tvådelat gömme med vitmossa (Sphagnum). www.exo-terra.com/en/products/snake_cave.php

Detta bör vara så nära man kan komma hur ormen lever i vilt. Dessutom blir inte luftfuktigheten i terrariet så kritisk.

Vad gäller klättring, här är en anakonda som tar en kungsboa uppe i ett träd: youtu.be/ozjeMbEP7SQ?t=2030

Det var nytt för mig.

459
138
Pakke:
peter68 skrev:
Jag har ingen personlig erfarenhet med kp, men hade jag haft en hade jag använt en fuktlåda. Alltså ett tvådelat gömme med vitmossa (Sphagnum). www.exo-terra.com/en/products/snake_cave.php

Detta bör vara så nära man kan komma hur ormen lever i vilt. Dessutom blir inte luftfuktigheten i terrariet så kritisk.

Vad gäller klättring, här är en anakonda som tar en kungsboa uppe i ett träd: youtu.be/ozjeMbEP7SQ?t=2030

Det var nytt för mig.


Samma nytt för mig! Har aldrig sett en Anakonda som klättrar på träd. Mestdels mark och vatten... :O

Edit: har sett anakondor tar andra ormar. Men aldrig uppe i ett träd alltså. Visste inte att de kunde jaga i träd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild