Hjälp med analog termometer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

61
12
Alliminati:
Jag har köpt en analog exoterra termometer, kommer köpa en till för behöver 2 men kan behöva hjälp. Jag följde instruktioner och satte den på glaset enligt instruktionerna men vet inte hur lång tid det kan ta för den att läsa av temperatur då den verkar inte ha ändras, så vet inte om jag gjort fel eller om jag missat något.

Medlem i DHF
1080
771
Westman:

Alliminati skrev:
Jag har köpt en analog exoterra termometer, kommer köpa en till för behöver 2 men kan behöva hjälp. Jag följde instruktioner och satte den på glaset enligt instruktionerna men vet inte hur lång tid det kan ta för den att läsa av temperatur då den verkar inte ha ändras, så vet inte om jag gjort fel eller om jag missat något.


Köp någon annan termometer.

ETs är skrot 


61
12
Alliminati:
Westman skrev:


 

Köp någon annan termometer.

ETs är skrot 



Skulle du kunna ge exempel på andra termometer? Det är lite svårt att googla när exoterra är det enda som kommer upp. Kan du också förklara varför exoterras är "skrot"?

Medlem i DHF
1080
771
Westman:

Alliminati skrev:


Skulle du kunna ge exempel på andra termometer? Det är lite svårt att googla när exoterra är det enda som kommer upp. Kan du också förklara varför exoterras är "skrot"?


Då funkar inte dit Google som mitt. Får då inte upp några exo när jag söker efter termometrar.

 

Opålitliga


42
14
Terty55:
Google anpassar sina svar efter vad du tidigare har sökt på och varit inne på så om du har varit inne mer på et grejor får du också upp flera såna än i det här fallet Westman som kanske inte har varit inne på et lika mycket :)

61
12
Alliminati:
Westman skrev:


 

Då funkar inte dit Google som mitt. Får då inte upp några exo när jag söker efter termometrar.

 

Opålitliga



jag letar exklusivt efter terrarie termometer. Jag litar mer på en termometer som ska användas till terrarie. Tack för svar, men vill tyvärr påpeka att du inte var jätte hjälpsam :/

Medlem i DHF
1080
771
Westman:

Alliminati skrev:


jag letar exklusivt efter terrarie termometer. Jag litar mer på en termometer som ska användas till terrarie. Tack för svar, men vill tyvärr påpeka att du inte var jätte hjälpsam :/


 

Finns ex  antal trådar om Exoterras termometrar och hydrometrar. Bara för att det är en orm eller ödla på emballaget betyder det inte att det är bra grejer.


61
12
Alliminati:
Westman skrev:


 

 

Finns ex  antal trådar om Exoterras termometrar och hydrometrar. Bara för att det är en orm eller ödla på emballaget betyder det inte att det är bra grejer.


Du har redan påpekat att den är opålitlig och jag fattar. Det ändrar inte faktumet att jag vill ha exempel på annan termometer att använda. 

61
12
Alliminati:
Terty55 skrev:
Google anpassar sina svar efter vad du tidigare har sökt på och varit inne på så om du har varit inne mer på et grejor får du också upp flera såna än i det här fallet Westman som kanske inte har varit inne på et lika mycket :)

Jag vet det, jag försökte googla upp mer hjälp om just den analog termometern jag har, så den har anpassat sig där. Nu försöker jag bara få exempel på någon annan termometer att använda :) 

5061
3824
Tropfrog:
Jag använder olika telldus termometrar. Ger bra mätning och går att kolla på telefonen när man är borta.....
Men det är ju ingen ödla på paketet.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild