Hjälp!!-(värme)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Bergqvist2000:
Hej! Har 2 spindlar (G.rosea,B.smithi) och 1 scorpion (H.spinifer) och har problem med värmen. Det är runt 20-22 grader i alla tre burarna men vet inte hur jag ska få upp värmen till 25/30 grader som dom alla 3 ska ha. Anledningen till problemet är platsen då dom står i hyllan här (se bild) och kan då inte få plats med någon lampa och värmematta kan jag inget om och har även läst att dom spricker glaset på burarna. Just nu är det bara LED belysning och inget annat tacksam för svar!

2
0
Bergqvist2000:

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Bergqvist2000 skrev:
Hej! Har 2 spindlar (G.rosea,B.smithi) och 1 scorpion (H.spinifer) och har problem med värmen. Det är runt 20-22 grader i alla tre burarna men vet inte hur jag ska få upp värmen till 25/30 grader som dom alla 3 ska ha. Anledningen till problemet är platsen då dom står i hyllan här (se bild) och kan då inte få plats med någon lampa och värmematta kan jag inget om och har även läst att dom spricker glaset på burarna. Just nu är det bara LED belysning och inget annat tacksam för svar!

Bild ser jag ingen. Men i vilket fall kan du inte ha så kallt. Sätt en värmematta på baksidan terrariet alternativt höj temperaturen i hela rummet. Annars får du helt enkelt ändra deras boendelösning helt så du får plats med en lampa ovanpå.

5099
3873
Tropfrog:
Om glaset spricker med värmematta så är antingen terrariet felkonstrurat eller så är den felaktig matta. Det första är nog vanligast.

Inspektera fogarna noggrann. Om det ligger en tunn silikonsträng mellan glasen i alla skarvarna så att glasskivorna inte nuddar varandra någonstans så är det inga problem.

Mvh
Magnus 

2966
1645
Hoggaforfan:
Sätt terrariena på en distans (träpinnar typ blyetspennor), vad jag vet så de glas som spruckit är i direktkontakt med värmekällan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild