Tistelfjäril levnadsmiljö

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Terrariedjuren:
Hej! Jag skulle vilja skaffa tistelfjärilar för att se hur de utvecklas i olika stadier fram till vuxen fjäril.  Jag undrar vilken storlek på terrariet jag ska ha, samt vilken miljö de trivs i? Är det möjligt att kläcka äggen nu, eller bör jag vänta till sommaren för att de behöver släppas ut direkt?

42
14
Terty55:
Jag har faktiskt hållit på med tistelfjärilar i skolan och vi höll larverna individuellt i små cylindrar av glas( tänk lupp) där de hade sin föda( någon typ av kräm med alla nödvändiga tillsatser). Varje cylinder hade typ 5-7 cm i diameter och vi höll de där tills de pupperade och då satte vi dem i en stor låda där de satt tills de blev fjärilar( tog typ 3-4 veckor från att de kläcktes). Vi höll de i ett vanligt rum i maj/juni så typ 20-30 borde nog fungera fint. Med det så överlevde 25/28 och kunde släppas ut. Hoppas det hjälper!

p.s. Jag förstår att det inte går att ha flera hundra små plastburkar så terrariestorlek kan jag inte hjälpa med men de var ungefär lika stora som mjölmaskar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild