Bilder pacman/horngroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
2
Flundqvist:
Hejsan! Är väldigt intresserad utav horngrodor.. Tror det blir nästa familjemedlem.. Kan ni som har eller har haft slänga upp en bild och gärna skriva nån rad om dom

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Flundqvist skrev:
Hejsan! Är väldigt intresserad utav horngrodor.. Tror det blir nästa familjemedlem.. Kan ni som har eller har haft slänga upp en bild och gärna skriva nån rad om dom


Här finns det många bilder att hitta i alla fall! =)
www.terrariedjur.se/gallery/species&specieorder=3&speciegroup=72


352
269
Animallover_1984:
Hej!

Min "lilla" tjockis Fiona :-) Troligen en hona men jag är inte 100% säker, hon är en C. cranwelli
Köptes som vuxen (omplacering) och är inte på långa vägar så matglad som dessa grodor har rykte om sig att vara. Hon kan matvägra i några veckor och äter ofta ganska "motvilligt" (får hålla på och "truga" för att få henne att äta). 

/Animallover_1984

36
2
Flundqvist:
Animallover_1984 skrev:
Hej!

Min "lilla" tjockis Fiona :-) Troligen en hona men jag är inte 100% säker, hon är en C. cranwelli
Köptes som vuxen (omplacering) och är inte på långa vägar så matglad som dessa grodor har rykte om sig att vara. Hon kan matvägra i några veckor och äter ofta ganska "motvilligt" (får hålla på och "truga" för att få henne att äta). 

/Animallover_1984



Så fin! Hur stor är hon? :) 

388
460
australis66:
Ceratophrys ornata, hane.


352
269
Animallover_1984:
Flundqvist skrev:



Så fin! Hur stor är hon? :) 


Hon (eller?, haha) är rätt så rejäl. Svårt att gissa (och typ omöjligt att mäta) men skulle tro att hon är minst 10-11 cm. En liten "fingervisning" är att fatet hon sitter i på bilden har en innerdiameter på ca 15 cm. Jag har små händer och de få gånger jag lyft upp henne (som ex. för att försöka förstå mig på om det är en hona eller en hane) så är det nästan svårt att hålla runt (blåser upp sig som en boll och är ju rätt maffig innan det, haha). Vet inte varför det ser ut som luften gått ur henne på bilden nedan...men hon var absolut inte så smal (eller ja...allt är ju relativt) som det ser ut, visserligen matvägrar hon ibland men håller ändå ett bra "grodhull" :-). 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild