Vad är detta för pinnar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
2
Digge:

Ganska stora...12-13cm hittills och större ska de tydligen bli.


45
9
gurra1:

Diapherodes gigantea


70
2
Digge:

Tack Gurra! :-)


356
177
krypet:

De är läckra! Jag har min första generation ungar av denna art nu. Din hane är vuxen nu när den fått vingar, så den kommer inte att bli större. Det ser ut som om den inte lyckats spänna ut vingarna ordentligt när den ömsade. Det skulle kunna bero på att det inte är tillräckligt fuktigt.

Honan får inga långa vingar utan bara pyttesmå vingar, så det lär fungera för henne, men... det är risk att de fastanr i ömshuden om fuktigheten är för låg.


70
2
Digge:

Okay, Hanen karnske inte ömsar mer? Vingarna var så när jag köpte dem. Jag får blåsa på mer med luftfuktaren, men jag har läst att just denna art inte ska ha så fuktigt. Just nu så går de ihop med djungelnymfer och extatosoma tiaratum och de gillar ju lite fuktigare... Det var första gången jag sett dem på riktigt när jag köpte dem, annars skulle jag nog haft dem tidigare. Är de ovanliga?


356
177
krypet:

Var hanen sådan när du köpte den så är det inte ditt fel! Han kommer inte att bli annorlunda även om du fuktar mer. Du kanske har precis lagom fuktigt som det är.

Dessutom blir det så ibland ändå. Jag hade en hane av en annan art som var nära öms. Jag sprayade extra men nog blev det fula förkrympta vingar i alla fall!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild