Pandinus cavimanus äter inte!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Gecko_Man:
Hej, någon som har tips på vad jag kan göra för att få min p.cavimanus att äta? Den här inte ätit bra på över ett år, temperaturen är 23-25°c  luftfuktighet på 40% matar med Dubai. Mvh//Thim 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Gecko_Man skrev:
Hej, någon som har tips på vad jag kan göra för att få min p.cavimanus att äta? Den här inte ätit bra på över ett år, temperaturen är 23-25°c  luftfuktighet på 40% matar med Dubai. Mvh//Thim 



Hur länge har du haft den?
När åt den senast?

Kan du lägga upp en nytagen bild på djuret? =)


1275
1724
Falk:

Luftfuktighet på 40%, varför har du det? Det är inget ökendjur det handlar om utan till större delen tropiskt klimat den ska ha.

Det är inga skorpioner som äter mängder så det där låter fullkomligt normalt.


Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:

Gecko_Man skrev:
Hej, någon som har tips på vad jag kan göra för att få min p.cavimanus att äta? Den här inte ätit bra på över ett år, temperaturen är 23-25°c  luftfuktighet på 40% matar med Dubai. Mvh//Thim 


Vad menas närmare med "den har inte ätit bra på över ett år". ?? Många spindlar och framförallt skorpioner är ju inga storätare direkt :)

Hur ofta äter den? Är den någon skillnad på årstider? Vad är det för ålder & kön på skorpionen?


9
0
Gecko_Man:
Falk skrev:
Luftfuktighet på 40%, varför har du det? Det är inget ökendjur det handlar om utan till större delen tropiskt klimat den ska ha.

Det är inga skorpioner som äter mängder så det där låter fullkomligt normalt.


luftfuktigheten va på 40% när jag skrev inlägget. har hittat så mycket olika info om den så vet inte vad som stämmer 100% jag har höjt den och möblerat om lite hos den, nu har den runt 70% 

9
0
Gecko_Man:
Jonas_ skrev:


 

Vad menas närmare med "den har inte ätit bra på över ett år". ?? Många spindlar och framförallt skorpioner är ju inga storätare direkt :)

Hur ofta äter den? Är den någon skillnad på årstider? Vad är det för ålder & kön på skorpionen?


med det menar jag att den har ätit en gång under ett år, va otydlig sry.  den är runt 3 år. kön vet jag inte men tror hane.  jag har haft den i två år och den har ätit 6 gånger och inte ömsat.

9
0
Gecko_Man:
Flyers90 skrev:



Hur länge har du haft den?
När åt den senast?

Kan du lägga upp en nytagen bild på djuret? =)

 


haft den i två år, den åt senast runt mars förra året. kan fixa en bild lite senare idag. den ser ganska "tjock" men vet inte vad den skulle kunnat äta i buren.

1275
1724
Falk:
Enligt bilden där du håller den i handen så ser den ju sprängtjock ut.
Du behöver inte oroa dej för att den inte äter utan faran med tjocka skorpioner är att dom kan år det svårare att ta sej ur sitt gamla exo när dom ömsar.

9
0
Gecko_Man:
Falk skrev:
Enligt bilden där du håller den i handen så ser den ju sprängtjock ut.
Du behöver inte oroa dej för att den inte äter utan faran med tjocka skorpioner är att dom kan år det svårare att ta sej ur sitt gamla exo när dom ömsar.

okej, tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild