Dvärgklogroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
5
Kosing:
Hej jag tänkte skaffa några Dvärgklogrodor och jag undrar vilka fiskar som funkar tillsammans med dom? Jag undrar också vilka man ska skaffa först fiskarna eller grodorna?

74
57
Mellowman:
Dom flesta sällskaps fiskar funkar. Har själv aldrig haft nåt problem med mina klogrodor som går i ett kar med blandade arter med fiskar
Men man ska tänka på att yngel blir grodmat och grodorna blir lätt mat till större rovfisk ;).

8
5
Kosing:
Tack för svaret!

105
32
Fuffesnuff:
Jag skulle inte rekommendera att ha fiskar i akvariumet även om det går just för att fiskarna äter upp maten innan den kommer ner till grodorna. Men om det går att mata utan problem borde det gå med små fisk.

74
57
Mellowman:
Ett bra foder för att slippa problemet med fiskar som stjäl maten är att mata med frys torkat.
Här hemma så använder vi vita mygglarver (tubifex), smidigt o bra foder som går att trycka fast mot glaset så grodorna får en ärlig chans :)

1
0
BirgittaKa:
Om du vill ha lek på grodorna så är det bättre att vara utan fiskar och stora fiskar kan också göra dem skygga så att du aldrig ser grodorna. Algätare fungerar bäst eller rasborer om du vill ha någon frisimmande fisk - dvärgrasbora eller smaragdrasbora exempelvis men som sagt vill du föda upp så ha dem gärna ensamma. Frysta mygglarver går bra att fodra med (med de fiskarna jag nämnt). På sommaren rekommenderar jag levande mygglarver eller dafnier men se upp med smittskyddet då - låt inte samma håv någonsin gå ner i akvariet och utedammen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild