Mat til indiska pinnar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
milouvovven:
Jag försöker mej på att skriva en lista på bra mat till indiska pinnar. Jag får mina första i morgon.
Jag har hållit på mycket med pinnar förr, men friskar upp minnet lite.

Ek, björnbärsblad, hallonblad,  citronmeliss, salal, maskrosblad, är det jag har hittat än så länge här i forumet.
Någon skrev att man kunde ha en kruka med murgröna. 
Nu undrar jag om det finns fler krukväxter som trivs i terrariet. När jag höll på med pinnar förr, så hade jag en flitiga Lisa, eller en lyckliga lotta. Det tyckte de om. Men vad mer?


Mvh Kerstin

5097
3866
Tropfrog:
Nu var det extremt länge sedan jag hade vandrande pinnar. Men vill ändå kommentera på "kruka med murgröna" och andra krukväxter.

Jag satte vid ett tillfälle in en kruka med murgröna från en blomsteraffär till mina pinnar. Det var det sista jag gjorde, alla tvärdog. Jag tror inte att det hade med murgröna att göra i sig, utan att krukväxtproduktion använder väldigt mycket olika gifter. Så om du skall sätta in krukväxter till pinnar så försäkra dig i butiken om att de verkligen är producerat utan gifter och hormoner. Det är inte många blomsteraffärer som kan ge sådanna garantier, då är det bättre att låta bli.

MVH
magnus

2
0
milouvovven:
Tropfrog skrev:
Nu var det extremt länge sedan jag hade vandrande pinnar. Men vill ändå kommentera på "kruka med murgröna" och andra krukväxter.

Jag satte vid ett tillfälle in en kruka med murgröna från en blomsteraffär till mina pinnar. Det var det sista jag gjorde, alla tvärdog. Jag tror inte att det hade med murgröna att göra i sig, utan att krukväxtproduktion använder väldigt mycket olika gifter. Så om du skall sätta in krukväxter till pinnar så försäkra dig i butiken om att de verkligen är producerat utan gifter och hormoner. Det är inte många blomsteraffärer som kan ge sådanna garantier, då är det bättre att låta bli.

MVH
magnus


Tack, det hade jag faktiskt inte en tanke på! Men det är ju helt logiskt. Det bästa vore väl kanske då att så själv från frö.

mvh
Kerstin

5097
3866
Tropfrog:
milouvovven skrev:


Tack, det hade jag faktiskt inte en tanke på! Men det är ju helt logiskt. Det bästa vore väl kanske då att så själv från frö.

mvh
Kerstin


Jo, eller att gräva upp plantor där det finns gott om. De flesta som har murgrönqa brukar vara tacksamma för att man hjälper till att hålla dem i schack.

Jag hade mina pinnar innan internets tid, då matade vi huvudsakligen med liguster. Hade en häck av liguster runt hela tomten så det var lätt att klippa och sätta in till dem. De åt det med god aptit, föreföll friska och förökade sig värre än kaniner. Om det anses vara bra mat för dem idag har jag ingen aning om.

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild