Gråsuggor - asätare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

459
138
Pakke:
Om ni visste det.

Jag trodde de åt enbart ruttna växter eller gärna på ödlornas bajs.

Tills jag märkte det, när dödat en insekt exakt nyss för att ge mat till lockespindlarna som jag odlar.

Gråsuggorna är plötsligt där och käkar på fräsch död insekt.

Ja, lockespindlarna och gråsuggorna lever tillsammans i lådan om ni frågar.

Jag visste inte att de kunde gärna bli asätare om de vill.

Har utforskat om gråsuggorna, men ingenting står om de är asätare.

Visste ni om det eller?

29
20
astrolindgren:
Jag brukar lämna självdöda foderdjur och insekter i min gråsuggelåda. De är ju nedbrytare och äter det mesta, och lite protein verkar uppskattas av de flesta arter!

23
13
msml89:
Mina gråsuggor är galna i animaliskt protein, de brukar till och med slåss om det och jaga varandra för att få tag på den andras matbit, så inget konstigt att de äter nyligen döda insekter. :) 

459
138
Pakke:
Okej! Då är det bra att veta! så jag slänger döda insekter regelbundet... För att nämna om gråsuggor, ja jag odlar svenska gråsuggor och det funkar mycket utmärkt med döda insekter. Nu har de utökat i antalet med ungar. från 50 ibörjan nu är de uppe upp ca 200-400 st.

5061
3824
Tropfrog:
Det var först när jag började mata mina med högproteinpellets för fisk som populationen exploderade. Utan ordentligt med protein blir det inte mycket tillväxt, det gäller alla djur. Så rester ifrån annan foderodling är nog bra.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild