Är helt ny och behöver veta om värme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
2
zimme:
jag ska köpa en majsorm inom kort. min fråga är måste man ha värmelampa fast man har värmematta?

163
103
Melsson:
Säkert inte så användbart svar men det beror lite på hur stark mattan är och hur högt terrariet är. Skulle köpa alla tillbehör och sätta upp terrariet, se så det funkar och du har alla temperaturer och fuktighetsnivåer som du vill ha. Ha det uppe i nån dag innan ormen flyttar in. 

9
2
zimme:
Melsson skrev:
Säkert inte så användbart svar men det beror lite på hur stark mattan är och hur högt terrariet är. Skulle köpa alla tillbehör och sätta upp terrariet, se så det funkar och du har alla temperaturer och fuktighetsnivåer som du vill ha. Ha det uppe i nån dag innan ormen flyttar in. 


Tack! Ja den är ju 1.5 längd 50 bred och 60 högt. Har 3 mattor 2 små och 1 stor. Men jag får inte pengar fråns om några dagar så är det okej för ormen att inte ha en direkt värmelampa ett par dagar? Sålänge det är fuktigt och varmt där?

163
103
Melsson:
har själv ingen majsorm men det är tåliga ormar. du behöver inte oroa dig. Det viktiga är att ormen får rätt miljö att leva i. 

9
2
zimme:
Melsson skrev:
har själv ingen majsorm men det är tåliga ormar. du behöver inte oroa dig. Det viktiga är att ormen får rätt miljö att leva i. 


Okej tack så jättemycket för att du tog tid att svara! Uppskattas väldigt mycket. Ja jag har verkligen jaggat runder för att hitta massa saker som påminner om deras miljö 

163
103
Melsson:
inga problem, lycka till!

74
23
Dempan242:
Köp antigen eller, inte båda

74
23
Dempan242:
zimme skrev:


Tack! Ja den är ju 1.5 längd 50 bred och 60 högt. Har 3 mattor 2 små och 1 stor. Men jag får inte pengar fråns om några dagar så är det okej för ormen att inte ha en direkt värmelampa ett par dagar? Sålänge det är fuktigt och varmt där?

Är alla tre vämremattorna lika starka? Tänk på bara att de inte ska va vått i terrariet när du sprayar, det gillar de inte, menar inte att du ska vara så försiktig så du är rädd när du sprayar menar bara att du inte ska överdriva, lycka till

9
2
zimme:
Dempan242 skrev:

Är alla tre vämremattorna lika starka? Tänk på bara att de inte ska va vått i terrariet när du sprayar, det gillar de inte, menar inte att du ska vara så försiktig så du är rädd när du sprayar menar bara att du inte ska överdriva, lycka till


Okej tack så mycket uppskattar alla tips jag kan få

74
57
Mellowman:
Som dempan242 undrar vad är det för watt på mattorna?.
Jag hade kört med enbart värmematta Inkopplat till en dimmer.
Rekommenderar denna dimmer.

www.netonnet.se/art/hem-hushall/elartiklar/dimmer/smartline-dimmera-portabela-led/240943.13727/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild