Brytna fjäll på Chondro?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

733
295
markusbabs:

Idag såg jag detta på en utav mina Morelia viridis.

Det ser ut som att några av fjällen har fått en "böj" ?

Det finns ingenting som ormen kan bränna sig på i terrariet då jag inte har någon direkt värmekälla i terrariet.

Jag tror inte att det är särsilt farligt för ormen(?) men det vore intresant att höra om någon varit med om liknande och kanske vet vad det kan bero på? 

Kan det kanske bara vara en skavanker från en gren eller så?

 

En kategori Sjukstuga borde finnas i forumet.



 


142
5
JulefridHosOnkel:

Tja. Jag läste en väldigt snarlik grej på ett forum du länkade till mig. Det var en snubbe som undrade över "väck" i ormen, och han fick som svar att det är vanligt och att det är absolut inget man behöver oroa sig för, det inträffar när ormen sitter ihopringlad en längre period. Hur länge har det vart såhär på din orm? Tänkte att det kanske kan bero på samma sak. Då kan man nog vänta några dagar och sen kolla läget igen.


733
295
markusbabs:

Okej.  Ja det verkar inte vara en sån stor grej iaf. 

Jag såg det för första gången typ 20 min sen, aldrig sett det tidigare.

 

Ormen är rätt aktiv, Ett par nätter i veckan är "han iaf ute och glider.  Ska vänta en tid och se om det ser annorlunda ut :)

 

 


230
185
Humi:

Det är precis som Spiggen säger, har haft samma med en tigerpyton som brukar ringa ihop sig som en chrono. 
Brukar gå bort när dom ligger rakare eller utan den böjen som dom får det av :)


733
295
markusbabs:

Okej ,  Tack för svaren :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild