Kaloula pulchra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:
Vet någon om det finns en uppfödare av denna arten i Sverige eller behöver man åka utomlands för att få tag på den? Har fastnat ordentligt för denna grodart och är på jakt efter att skaffa en sådan. ;)

118
50
Berd:
Den kallas för chubby frog på engelska.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Berd skrev:
Vet någon om det finns en uppfödare av denna arten i Sverige eller behöver man åka utomlands för att få tag på den? Har fastnat ordentligt för denna grodart och är på jakt efter att skaffa en sådan. ;)

Hej! Ibland så finns Kaloula pulchra i handeln. Jag vet inte om det finns någon som föder up dem i Sverige.
www.zooariet.se/shop/product/kaloula-pulchra

118
50
Berd:
Fredrik89 skrev:

Hej! Ibland så finns Kaloula pulchra i handeln. Jag vet inte om det finns någon som föder up dem i Sverige.
www.zooariet.se/shop/product/kaloula-pulchra

Tack! Har kikat på den länken men den ser inte utan att stämma. Det står indisk oxgroda den arten som jag är ute efter heter på svenska kaloulagroda. Vet dock inte varför dom har använt samma latinska namn.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Berd skrev:

Tack! Har kikat på den länken men den ser inte utan att stämma. Det står indisk oxgroda den arten som jag är ute efter heter på svenska kaloulagroda. Vet dock inte varför dom har använt samma latinska namn.


Det är nog smartare att gå efter det vetenskapliga namnet istället för det svenska namnet om du vill ha tag på rätt djur. =)

Att använda populärnamn ger bara förvirring, där samma djur kan ha flera olika namn.
Använder man vetenskapliga namnet har det bara ett namn.


2
0
PiteOla:
Berd skrev:

Tack! Har kikat på den länken men den ser inte utan att stämma. Det står indisk oxgroda den arten som jag är ute efter heter på svenska kaloulagroda. Vet dock inte varför dom har använt samma latinska namn.

Det är samma art. 

61
10
TGWYC:
köpte 2 från min lokala affär här i kalmar så borde nog inte vara problem^^

61
10
TGWYC:
Berd skrev:
Vet någon om det finns en uppfödare av denna arten i Sverige eller behöver man åka utomlands för att få tag på den? Har fastnat ordentligt för denna grodart och är på jakt efter att skaffa en sådan. ;)



köpte 2 från lokala affären här i kalmar så det går^^


142
241
Greven78:
Coola grodor. Fångade sådana när jag var på semester i Thailand senast. De höll till på hotellets område, i dräneringsrännorna. Skulle gärna vilja ha sådana jag också men jag har svårt för högljudda grodor om natten. I alla fall när jag har dem inomhus. Inga ovanliga grodor så prata med närmsta, bättre djurbutik så kan de nog ta hem dem. Eller förboka inför en reptilmässa så bör allt kunna lösas.
Måste nog tillägga. Tror inte det är ett roligt husdjur då de mycket gärna vill gräva ner sig och bör så få göra.
Mvh Greven.

61
10
TGWYC:
Greven78 skrev:
Coola grodor. Fångade sådana när jag var på semester i Thailand senast. De höll till på hotellets område, i dräneringsrännorna. Skulle gärna vilja ha sådana jag också men jag har svårt för högljudda grodor om natten. I alla fall när jag har dem inomhus. Inga ovanliga grodor så prata med närmsta, bättre djurbutik så kan de nog ta hem dem. Eller förboka inför en reptilmässa så bör allt kunna lösas.
Måste nog tillägga. Tror inte det är ett roligt husdjur då de mycket gärna vill gräva ner sig och bör så få göra.
Mvh Greven.


 Köpte mina föra veckan å  idag 00.00 såg jag en av dom xD 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild