Tips på sidor att beställa djur från

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

25
2
thatguy:
Jag letar efter några sidor, gärna i sverige, som man kan beställa skorpioner och några spindlar ifrån.
Herperschoise är lite för dyrt med ett lite för litet utbud enligt mig, jag har funderat på the spider shop men tycker synd om djuren som skulle få åka ända från england.
Mvh

108
113
GOONI:
Reptilgrottan.se

196
268
NickeJ89:
thatguy skrev:
Jag letar efter några sidor, gärna i sverige, som man kan beställa skorpioner och några spindlar ifrån.
Herperschoise är lite för dyrt med ett lite för litet utbud enligt mig, jag har funderat på the spider shop men tycker synd om djuren som skulle få åka ända från england.
Mvh

Skall du ha tag i skorpioner så är det Tyskland du skall vända dig till. Mark Stockmann är en otroligt bra och seriös uppfödare, dock säljer han i stort sett endast i2. Har köpt av honom ett flertal gånger. Har bara positiva saker att säga om honom.
www.buthidae.eu/Shop-_-Stocklist--k1-Biete-k2-.htm

En annan tysk, Christian Migge, har lite till salu så och då men endast på Instagram där han heter scorpions_at_chris. Säljer även adulta djur.

25
2
thatguy:
Är det bara att beställa då? Eller måste man ha nå speciella tillstånd/ betala hög tullskatt?

3
1
kaznakovi:
Varför tar du inte kontakt med StefanJr här på sidan,om det gäller skorpioner?

5099
3873
Tropfrog:
thatguy skrev:
Är det bara att beställa då? Eller måste man ha nå speciella tillstånd/ betala hög tullskatt?


Om det är ifrån annat EU land så är det en fri marknad. Varken tull eller skatt tillkommer från annat EU land när man handlar som privatperson. Hur det är med cites regler inom EU vet jag inte. Värt att kolla upp innan om det är cites listade djur.

Mvh
Magnus 

2966
1645
Hoggaforfan:
www.schaben-spinnen.de/Content/content.php?cont=willkommen

Beställt flera gånger och alltid varit nöjd. Han är grym på att packa.

85
144
Avic:
Jag säljer en del spindlar. Skicka pm för mer info. 

1275
1724
Falk:
Spidershop handlar med wc djur så undvik dom. Då är Avic (Linus) ett betydligt bättre alternativ =)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag gick in på trådskaparen profil och med tanke på att jag såg att det fanns en annons där det stod ”relativt lättskött skorpion sökes” så antar jag att personen inte letar efter Buthidae ;)

Köpt mycket av Avic och Drey1993 här på sidan och varit riktigt nöjd! De har ju inga hemsidor men lite klassisk pm-konversation eller via sms är väl ingen som tar skada av? ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild