KP Morph

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

107
96
jimmyA:

här har du en liten film på vad man kan få fram på Sphantom ;) 

www.youtube.com/watch?v=kbXf6Jsbj_4


26
1
AnnaBrink:

Väldigt fina morpher! Nackdelen då är ju att jag måste skaffa mig mer än bara en pastel för att få fram någon av dessa! Men om vännen nu verkligen har en Phantom Pastel så kan man ju iaf få fram Phantom Super Pastel! Men det som lockar med en lesser är chansen att kunna göra Karma med en Phantom Pastel eller kanske Blue Eyed Lucy's i framtiden!


1663
779
fluffis:

Vad skulle ni ha gjort med de förutsättningar jag har?"

 

Varför inte vänta tills du är mer klar över vad du vill? Det råder ju ingen direkt kungspytonbrist i Sverige så någon avel känns det inte bråttom med :) Det är i alla fall min erfarenhet att jag blivit mer nöjd med riktigt genomtänka köp även om ett och annat impulsköp kan sitta rätt ibland :) Sen bör man förstås också tänka efter över varför man vill avla och om man kommer att hitta köpare eller om man har plats att sitta där med en hel kull osålda ungar. Marknaden för tex majsormar, kungspytonormar, leopardgeckos mm har varit riktigt mättad ett tag nu och kommer nog att fortsätta vara det.


26
1
AnnaBrink:

Bråttom har jag absolut inte, det är mest kul att se vad alla andra tycker och tänker. Kankse hittar man då en morph som man inte sen visste fanns!
Sen vet jag inte ens om jag kommer att avla på mina djur, men eftersom jag ändå var intresserad av en till orm och då en morph, så tänkte jag att man lika gärna kunde utgå från att man ska avla på dem. För säkerhets skull, om det skulle bli aktuellt någon gång!

Jag har suttit i flera veckor och funderat på vilken morph man ska ha, men inte blir man klokare för det! ;)
Det blir nog så att man får se vad det blir när chansen dyker upp, på en mässa eller liknande, men det är ju bra att ha ett hum om ungefär vad man vill ha ändå. 


107
96
jimmyA:

vill nog påstå att det inte stämmer helt att marknade är mättad ;) det handlar snarare om att dom som sitter med sina annonser och vägrar att gå ner till ett pris som faller köparna i smaken ... för så fort priserna sätts ner lite så försvinner oftast ormarna.

dom "vanliga" är dom som är absolut mest svår sålda då intresset på dom är väldigt lågt när det finns tex pastel till salu för bara ett par hundra kr mer och där skilljer ju färgen i dom flesta fall ganska mycket.

sen ska man ju veta att i Sverige så är det inte många som är villiga att betala över 5000kr för en orm så på dom djuren är marknaden väldigt liten , då får man öka ner över bron bla, Hamm :)

så kort sagt vill du kläcka fram egna Kp´s så är det betydligt bättre att sikta på pasteler än "vanliga"


107
96
jimmyA:

här har du dessutom en pastelphantom att jämföra med ;) inte min orm men en godväns.

sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/379335_207586882713893_450028622_n.jpg

funkar inte länken så kan du gå in på våran sida på FB "www.facebook.com/RoyalManiacs" ligger på album å Victors Balls 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

jimmaA

det su skrev e va som händer när marknaden e mättad


107
96
jimmyA:

jo på sätt å vis :D jag skrev att jag inte tycker att det stämmer helt men bara för att vissa inte får sina djur sålda för att dom håller ett ganska högt pris betyder ju inte alltid att marknade är mättad.


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

priserna sjunker ju hela tiden, efter som efter frågan blir mindre.

Och ingen större i de att försöka avla fram och tro att man kan åka ner till Hamm eller Snake day och tro att man ska dra in stor kovan.

Va bord efter bord på Snake day  med morpher. och hitta en normal färgad va fan svårare om man ens hitta en.

 


107
96
jimmyA:

så är det absolut , ju fler som föder upp desto mer sjunker ju priset men så funkar det ju inom alla genrer ... inga konstigheter 

 

på den här punkten kan jag ju inte svara för alla som håller på med tex kp´s utan bara säga vad jag själv tycker, jag är inte ett dugg intresserad av att tjäna stor kovan då det här är min hobby och det enda intresset jag har är att kanske få ihop till att köpa nästa orm eller nått annat som behövs för att driva mitt intresse framåt.

därimot kan det kanske om man har lite tur vara lite lättare att sälja dom " dyra djuren" där nere än i Sverige men det finns aldrig några garantier.

att du inte hittade dom "vanliga" på mässorna beror nog många gånger på att det oftast inte är värt att sälja dom där , tar i många fall kanske bara plats på bordet som dom kan ha haft nån dyrare morph på.

när jag vara nere i Hamm senast kunde man köpa "vanliga" i massor för 15 euro men dom togs bara fram om man frågade efter dom.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild