Svensk mässa med Spindlar/Insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
Hellbringer:

Vilken mässa i Sverige brukar det vara mest spindlar, insekter etc på? Tänkte nämligen åka till Kallhäll i September och undrar om det är mest ormar och ödlor där?

Var i Sala för 2 år sedan och blev besviken på at det mest var ormar på mässan och nästan inga spindlar och insekter.


70
2
Digge:

Jag har ställt liknande fråga tidigare, men inte blivit så mycket klokare. Var i Solna sist och där var det också mest ormar, ödlor och tillbehör. Inte mycket insekter alls.


1663
779
fluffis:

Vad jag vet finns det ingen mässa som är inriktad mer eller mindre på vissa djur utan det kan skilja rätt mycket från gång till gång beroende på vilka som ställer ut. Mitt bästa tips är att kolla utställarlistorna i förväg för att få en ungefärlig uppfattning om vad som kommer att finnas.


51
8
Rochkan:

Jag tycker att Norrköpingsmässorna brukar ha ganska sjysst utbud på spindlar och insekter.. Phalagorn och Inka brukar vara på flera mässor annars och de har många olika och roliga djur! så håll utkik efter dem på utställarlistor! :)


11
1
Hellbringer:

Får kolla in vilka som ska ställa ut nästa gång :)

Ja jag hade ett par kompisar som var på Alba förra helgen och jag ångrar att jag inte kunde hänga med. Skulle ha varit en del spindlar etc där :/ Men hade inga pengar endå. 

 Tack för svar! :)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

Expo syd tror jag att det är mest på


273
148
Flosker:

Hej

 

I sverige så är det nog så men den Danska föreningen Exotiska Insekter brukar ha en vår mässa. I år krockade den nog med Norrköping. Såg att Krypet försökte göra en samåknings resa av det hela men gick inget bra.


11
1
Hellbringer:

@Flosker

Det lät ju intressant :D Får kika på den.


356
177
krypet:

Ja, Exotiske insekters mässa i Roskilde var rolig förra året. Jag fick med mig nya skalbaggar, myror, någon bönsyrsa, fina kackerlackor och ett par pinnearter. Jag tror de har en höstmässa med. Vi ska försöka åka till den.

Annars får du väl åka med Amazonas buss till Hamm i Tyskland i september... där finns allt.

Men nu blev det OT, ingen av dessa är ju i Sverige. Undrar om inte expo syd har mest i Sverige, men som sagt: kolla utställarlistan i förväg! Där står det ju ofta vad alla tänker sälja.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild