Nybörjarbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

har man bruk med ganska tjocklager så bör det funka, silikon är ju segt som satan när det väl härdat. 

men sen är ju frågan var har du tänkt för djur sibirisktiger? 


197
14
SibiriskTiger:

Först kommer det som sagt bo en liten majsorm där, men jag tror jag skippar bygget (om jag inte blir aldeles för rastlös) när han ska bo där. Sen blir det crested geckos och dom är ju inte så tunga :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

ja vet inte om jag skulle våga ha en majsorm på en lös hylla som sitter limmad, och det spelar nog ingen roll vad du limmar med, frigoliten håller ju inte för hurmycket som helst vad du än limmar med :P men en liten crested kan jag lova att det skulle hålla för  


197
14
SibiriskTiger:

Okej. Men man kommer ju "klä" frigolitskivan med fogskum också. Fogskummet kommer då också fästa i glaset såklart, då borde det hålla tycker jag. Majsormen är ju inte heller så stor just nu och kommer inte bo där till vuxen storlek heller :)


266
18
Jazen:

som du säger tiger så kommer den kläs med foskum,sen kör man ju 2 lager med bruk så har jag svårt att tro att nått rasar. bruket får ju stöd underifrån sååå =)


197
14
SibiriskTiger:

Ja, jag tror nog på att det skulle funka :)


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

fogskum  fasnar dåligt på glas


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

du får väl testa ;p fogskum sitter garanterat sämmre än silikon. men om du skulle bygga hyllan utan för terrariet och sedan på ordentligt med silikon tror jag det skulle hålla mer faktiskt men ett stöd neråt är väl att rekomendera  


266
18
Jazen:

gör det? fick lite på fingrarna, tyckte det va klistrigaste skiten jag nånsin tagit på :P


197
14
SibiriskTiger:

VA?! Vad har du använt för fogskum då Westman!? Senaste bakgrundsbygget jag gjorde i ett glasterrarium med fogskum sitter som berg! Dessutom byggde jag in stora rötter och det sitter så jävla hårt att man skulle behöva bila bort det :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild