Panik hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

297
15
shad0w88:
Bor inte hemma är gubbe? 

Är påväg för att handla uv ficklampa så sks leta vidare ikväll .
Tror helt ärligt att den är död o uppäten lr förmutrad. 
Rev hela lägenheten igår o letade halva natten med. 
Men som sagt ska på de inatt igen o sila sanden med uv o se om man hittar kroppsdelar lr spår. 
Haft skorpioner till o från i 7år aldrig varit med om att någon har rymt lr blivit uppäten.
Men vi får se ikväll :) 
Kommer med uppd. Ikväll .
ingen som vet vart / vad dom söker sig till? 
Dom brukar ju gräva ner sig under vatten skålen men har ju inga fuktiga ställen direkt i lyan .

388
460
australis66:
shad0w88 skrev:
Bor inte hemma är gubbe? 

Är påväg för att handla uv ficklampa så sks leta vidare ikväll .
Tror helt ärligt att den är död o uppäten lr förmutrad. 
Rev hela lägenheten igår o letade halva natten med. 
Men som sagt ska på de inatt igen o sila sanden med uv o se om man hittar kroppsdelar lr spår. 
Haft skorpioner till o från i 7år aldrig varit med om att någon har rymt lr blivit uppäten.
Men vi får se ikväll :) 
Kommer med uppd. Ikväll .
ingen som vet vart / vad dom söker sig till? 
Dom brukar ju gräva ner sig under vatten skålen men har ju inga fuktiga ställen direkt i lyan .


Okej.
En syrsa klarar inte att äta en vuxen Androctonus. Under öms kan den dock skada/döda skorpan eftersom den då är så pass mjuk men inte äta hela. Men hade den legat död så lovar jag dig att du hade märkt det. Det luktar för jävligt rent ut sagt om dom ligger någon dag.

Kan som sagt vara var som helst om den nu tagit sig ut. Dom kommer in på alla möjliga ställen då dom är så platta. Kolla under/bakom kyl/spis/diskmaskin också.

412
419
Hadara:

Säger som Australis66 att hade den dött i terrariumet hade du hittat rester. Tror tyvärr att den klämt sig mellan skjutglasen. 

Jobbigt läge verkligen. Du får fortsätta leta. Vore ju hemskt om den kröp upp i en soffa eller liknande och någon sätter sig på den.  Kan ju leva länge utan mat och vatten. 


297
15
shad0w88:
Kan den klättra på metal o trä ? 

297
15
shad0w88:
Rivet upp o ner igen hittar nada.  
Kan man inte locka den lr släppa ut den andra o följa efter om dom går till varann? Vet inte vart fan ja ska fortsätta leta lr vart. Förslag? Börjar få panik ångest

297
15
shad0w88:
Rivet upp o ner igen hittar nada.  
Men har min misstanke att den har krypit under golvet då terrariet står precis i skarven (se bild) 
Så va gör man nu? 
Kan msn locka frsm den?

6
2
Sophiso:
Hur går det? 

297
15
shad0w88:
Sophiso skrev:
Hur går det? 


Har rivet upp o ner på lyan i 2 dagar. 
Tror att den är under golvet o problemet är att det är gammal parkett så kan inte öppna upp utan att förstöra. 
Just nu jobbar jag hela v , kör lastbil så kan inte göra mer förens jag kommer hem. Men de positiva är att ingen kan bli skadad då lägenheten är tom   

Som sagt kan man locka fram den på något sätt? 
Annars blir de fan adrap i lyan. Vet att folk är anti det men det är absolut min sista utväg för allas säkerhet .
Tänker inte offra mig sj , grannarna lr hundens liv.

Så alla förslag är VARMT välkomna o kommer leta hela helgen med innan jag gör några drastiska åtgärder.

Har uv lampa o har letat som fan så ger mig inte

Vill folk hjälpa till i norra Skåne så är ni välkomna på skorpion jakt/safari

18
11
Aysiq:
Hur går det jao? Känner mig näst intill personligt engagerad i denna tråd. Sådär att jag blir nervös när ingen skrivit på några dagar. Haha!

297
15
shad0w88:
Aysiq skrev:
Hur går det jao? Känner mig näst intill personligt engagerad i denna tråd. Sådär att jag blir nervös när ingen skrivit på några dagar. Haha!


Haha kom nyss hem från jobb, har legat ute hela veckan så har inte hunmir leta än
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild