Lagning av glasterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

197
14
SibiriskTiger:

Fick hem ett glasterrarium 75x50x45 som var helt trasigt. Sambon tyckte att jag skulle skicka det på tippen, men händig, rastlös och envis som jag är så tänkte jag "Att här ska det lagas"! Sagt och gjort! 

Tänkte visa er hur jag gjorde!

1. Såhär såg det ut när jag fick hem det

 

2. Trasig botten

 

3. Trasig kortsida

 

4. Lagade sidan med superlim. Limmet funkade SUPERBRA på glas! Sitter som berg! (lite dålig bild)

 

5. Puzzlade ihop några glasbitar och lagade botten med superlim. Lagade några småhål med plast bitar också och sedan drog jag ett lager silicon i sprickorna för säkerhetsskull ifall det fanns vassa kanter kvar. Sedan siliconade jag fast en ny glasskiva på undersidan för att säkerställa stabiliteten.

6. Klart!

 

Botten kommer ändå inte synas när man får in bottenmaterial. Jag lägger upp en bild när det är inrett och klart!


456
200
isdrake:

Som nytt. ^^ 


197
14
SibiriskTiger:

Haha! Ja, nästan så :) Är ju inte en enda repa i övriga glaset! :) 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Själv väntar jag på sommar så jag ska laga en lite större bruk, 150h 60d 90b där ena sidan är spräckt, och gick sönder ännu mer vid flytt, men har en billigt glasmästare jag ska snacka lite med :P


197
14
SibiriskTiger:

Låter fint det Tenebrosa! 


266
18
Jazen:

vem ska flytta in hit då =D ?


197
14
SibiriskTiger:

Snart ska minsting majsormen jag har flytta dit. Han behöver större och får mellanlanda här i medans jag bygger ett fullstort åt honom :) Sen är planerna att det ska bli ett crested-terrarium :) Det var i detta jag tänkte bygga nått liknande ditt med skumhyllor!


197
14
SibiriskTiger:

Då var terrariet inrett och klart. Majsormen har flyttat in också. Bakgrund kommer byggas senare när det ska bli ett crested gecko terrarium!


126
6
AjPaj:

Vilket superlim använde du? Har också ett akvarie som står tomt pga spricka.


197
14
SibiriskTiger:

Tänkte du fylla akvariet med vatten skulle jag inte rekomendera lagning med superlim... Det håller nog inte! LOCTITE heter limmet jag använt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild