Hjälp! Kvalster överallt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:
elinneaf skrev:
Har bara värdelösa kameran i mobilen och de är så pyttesmå! Inte alls säker på fuktkvalster eller kvalster överhuvudtaget. Gissar bara... Löss?


Det där ser inte ut som kvalster.

9
0
elinneaf:
peter54 skrev:


Det där ser inte ut som kvalster.


Hej Peter, missade helt att du skrev förut! Ursäkta!
Om inte kvalster, vad skulle det då kunna vara?
Jag har fortfarande inte fått bort de små krypen helt och hållet och vet inte vad jag ska göra. Mosar några stycken varje dag, de kryper i taket på lådan dubbelfotingarna bor i. Deras riktiga terrarium står fortfarande tomt för att det blir svårare att döda småkryp i det :( 

102
100
jonnyake:
Det där liknar dom kvalster man kan få i bananflugekulturer. Har hänt mig några gånger att det fullständigt exploderat! 

Vad jag gjort då är att jag kastat flugkulturerna och sedan torkat bort alla kvalster jag sett. Om du tror att det kommer från lådan med dubbelfotingar så skulle jag provat att göra rent den och flyttat den till ett annat ställe. Torka sedan bort alla kvalster du ser. Då borde kvalstren försvinna

9
0
elinneaf:
jonnyake skrev:
Det där liknar dom kvalster man kan få i bananflugekulturer. Har hänt mig några gånger att det fullständigt exploderat! 

Vad jag gjort då är att jag kastat flugkulturerna och sedan torkat bort alla kvalster jag sett. Om du tror att det kommer från lådan med dubbelfotingar så skulle jag provat att göra rent den och flyttat den till ett annat ställe. Torka sedan bort alla kvalster du ser. Då borde kvalstren försvinna


Det är så jag har gjort. De hade ett terrarium med levande växter, jag fick slänga allt och flyttade djuren till en låda med ny jord. Har haft det torrt i lådan, så torrt att jag har varit rädd att dubbelfotingarna och gråsuggorna ska dö :( Men det måste ha gömt sig kvalster på själva dubbelfotingarna trots att jag tog bort de jag såg :( 

953
1840
peter54:
elinneaf skrev:


Hej Peter, missade helt att du skrev förut! Ursäkta!
Om inte kvalster, vad skulle det då kunna vara?
Jag har fortfarande inte fått bort de små krypen helt och hållet och vet inte vad jag ska göra. Mosar några stycken varje dag, de kryper i taket på lådan dubbelfotingarna bor i. Deras riktiga terrarium står fortfarande tomt för att det blir svårare att döda småkryp i det :( 


Jag tycker att det ser ut som hoppstjärtar :)

156
224
Akesson:
Nej, de är alldeles för runda i formen för att vara hoppstjärtar. 
Håller med Jonnyake dom ser precis ut some de kvalster som dyker upp i flugodlingar, o ja det säger verkligen *PANG* så är dom överalt

9
0
elinneaf:
Jag har hoppstjärtar också och de ser då inte likadana ut. Hoppstjärtarna går heller inte utanför sin burk och så hoppar de ju! De här små krypen rör sig mycket sakta och hoppar inte alls. 

Akesson, ja, visst gör de? Har du några tips på hur jag ska få bort dem helt och hållet? Är så trött på dem! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild